Uusi Volkswagen Caddy

Volkswagen-hyötyautot esittelee uuden neljännen sukupolven Volkswagen Caddyn. Suositun mallin kolmatta sukupolvea, sekä pakettiautoversiota että henkilöautomallistoa, on myyty maailmanlaajuisesti yhteensä noin 1,5 miljoonaa kappaletta sen 11 tuotantovuoden aikana.

Lehdistötiedote 5.2.2015

Uusi Volkswagen Caddy saa uudet moottorit, jotka täyttävät EU6-päästönormin. Moottorivalikoimassa on neljä TDI-moottoria, kolme TSI-moottoria sekä bio-/maakaasuvaihtoehto. Kaikki uuden Volkswagen Caddyn TDI-moottorit ovat 2,0-litraisia ja nelisylinterisiä. Teholtaan ne ovat 55 kW (75 hv) – 110 kW (150 hv). TSI-malliston moottorivaihtoehdot ovat nelisylinterinen 1,2 TSI 62 kW (84 hv), kolmisylinterinen 1,0 TSI 75 kW (102 hv) sekä nelisylinterinen 1,4 TSI 92 kW (125 hv). Polttoainetaloudellinen Caddy EcoFuel uudistuu täysin, ja jatkossa bio-/maakaasulla pääsee ajamaan turboahdetulla Caddy 1,4 TGI -mallilla, jonka kaasunkulutus on edeltäjäänsä verrattuna pudonnut jopa 28 % 4,1 kg:aan / 100 km.

Uuden Volkswagen Caddyn myötä Volkswagen-hyötyautot tuo markkinoille aiemmin vain henkilöautopuolelta tuttuja kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Jalankulkijatunnistuksella varustettu ympäristönvalvontajärjestelmä tarkkailee ympäristöä mukautuvan vakionopeudensäätimen (ACC) tunnistimien avulla ja peräänajoriskin havaitessaan järjestelmä varoittaa kuljettajaa lähestyvästä vaaratilanteesta. Varoituksen lisäksi Front Assist valmistelee auton jarrujärjestelmän tulevaan jarrutukseen ja auttaa näin vähentämään jarrutusmatkaa ja mahdollista törmäysenergiaa. Lisäksi alle 30 km/h nopeuksilla hätäjarrutustoiminto pyrkii vähentämään vaurioita, vaikka törmäystä edellä ajavaan autoon ei aina täysin pystyttäisi välttämään. Monitörmäysjarrujärjestelmä käynnistää automaattisen jarrutuksen törmäyksen jälkeen seuraavien törmäysten estämiseksi. Ohjaamon ja matkustamon törmäysturvallisuutta uudessa Caddyssa on parannettu sekä sivuturvatyynyillä että ikkunaturvaverhoilla.

Mukautuva vakionopeudensäädin ACC pitää etäisyyden edellä ajavaan kuljettajan säätämänä. ACC-järjestelmä mittaa tutka-anturin avulla etäisyyden edessä oleviin ja hidastaa tai jarruttaa auton nopeutta edessä olevien tullessa lähemmäksi. ACC toimii DSG-vaihteisessa Caddyssä nopeusalueella 0–160 km/h ja manuaalivaihteisessa 30–160 km/h nopeusalueella. DSG-vaihteiston yhteydessä mukautuva vakionopeudensäädin ACC osaa myös jarruttaa auton aina pysähdyksiin asti, kun jono pysähtyy.

Uuden Volkswagen Caddyn lisävarustelistalla on valittavana myös ahtaissa kaupunkiolosuhteissa pysäköintiä helpottava Park Assist -pysäköintiavustin, lähi- ja kaukovaloja automaattisesti vaihtava Light Assist -kaukovaloautomatiikka sekä kuljettajan väsymyksen tunnistusjärjestelmä. Uusimman sukupolven infotainment-järjestelmät takaavat nautinnollisen matkanteon pitkilläkin siirtymillä.

Myös ulkoisesti uusi Volkswagen Caddy kokee muodonmuutoksen modernimpiin ja terävämpiin linjoihin. Kokonaisuus on tyylikäs ja selkeä. Auton keula on uudistettu täysin ja uudistettu takaosa sekä uudet etu- ja takavalot antavat tälle kompaktille kuljetusammattilaiselle unohtumattoman uuden ilmeen. Myös auton sisätilojen linjat ja muodot ovat kokeneet uudistuksen.

Uusi Volkswagen Caddy saapuu Suomeen kesällä 2015.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.