Uusi Volkswagen Crafter – kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa

• Käytännöllinen: uusi ulkoa ja uudenlainen sisätilojen muotoilu
• Luokkansa paras: alhaisin ilmanvastuskerroin luokassaan
• Kuljettajan ihanteellinen työpaikka

Uusi Volkswagen Crafter lanseerataan tänä syksynä. Ensimmäiset kuvat tästä innovatiivisesta, T-sarjan uudesta "isosta veljestä", on nyt saatavilla. Crafter perustuu Volkswagenin uuteen ja moderniin DNA:han. Uusi Crafter on käytännöllinen, laadukas ja luotettava.

Perusteellisesti uusittu design: uusi Volkswagen Crafter on täysin uusi auto. Volkswagen-hyötyautojen asiantuntijat Hannoverissa kysyivät loppukäyttäjiltä ja asiakkailta heidän tarpeistaan ja ajatuksistaan tarkemmin kuin koskaan, ja kutsuivat heidät muokkaamaa uutta Crafteria heidän näkemystensä mukaiseksi. Hannoverin asiantuntijat kulkivat kuljettajien mukana heidän työpaikoillaan ja kysyivät heiltä mielipiteitä siitä, millainen auton pitäisi olla.

Tämä prosessi vaikutti sekä auton toiminnallisuuteen että muotoiluun. Volkswagen-hyötyautojen pääsuunnittelija Albert-Johann Kirzinger kertoo, että lähestymistapa oli täysin analyyttinen: "Erityisesti hyötyautoluokassa muotoilun täytyy palvella useita erilaisia asiakasryhmiä."

Uusi Volkswagen Crafter on innovatiivinen: vain 0,33 ilmanvastuskerroin on paras luokassaan ja ideaalinen käytettävissä olevan tilan ja mitat huomioon ottaen. Uudessa Crafterissa yhdistyvät jokapäiväinen käytännöllisyys ja optimaalinen tavaratila. Volkswagenin tunnusomainen DNA on silti nähtävissä. Uudessa Crafterissa on saavutettu korkea laatu ja kestävyys, jollaista ei ole koskaan ollut saatavilla tämän kokoluokan hyötyautossa.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.