Uusi Volkswagen Golf Sportsvan saa ensi-iltansa syyskuussa Frankfurtin IAA-autonäyttelyssä

• Volkswagen Golf Sportsvaniin ruuhka-avustin Traffic Jam Assist
• Infotainment-järjestelmä eleohjauksella ja lasipinnalla
• Tehokkaat ja taloudelliset TSI-bensiinimoottorit ja TDI-dieselmoottorit

Jo vuodesta 2014 Golf Sportsvan on ollut niiden Golf-fanien valinta, jotka kaipaavat hiukan enemmän istuinkorkeutta, mukautuvuutta ja tilaa. Volkswagen päivittää nyt myös tämän kompaktin kokoluokan tilaihmeen. Uusittu Volkswagen Golf Sportsvan ensiesitellään Frankfurtin IAA-autonäyttelyssä syyskuussa. Golf Sportsvan saa uudet TSI-bensiinimoottorit, laajan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä ja uusimman sukupolven infotainment-järjestelmän eleohjauksella sekä parantuneen vakiovarustelun. Ulkonäöllisesti Volkswagen Golf Sportsvania on muotoiltu terävälinjaisemmaksi.

Volkswagen Golf Sportsvan seuraa Golfia päivityksessään. Uudistuneen Sportsvanin ilme on entistä terävämpi. Uudessa Golf Sportsvanissa puskurit on muotoiltu uudelleen ja uusissa ajovaloissa xenon-ajovalot on korvattu led-ajovaloilla. Vakiovarusteena on halogeeniajovalot led-päiväajovaloilla ja led-takavaloilla. Saatavilla on myös uusia ulkovärejä ja sisäpuolella on uusittu mm. istuinkankaita.

Myös infotainment-järjestelmät on päivitetty ja samalla kosketusnäyttöjen koot ovat kasvaneet kaikissa varustetasoissa. Uuteen Volkswagen Sportsvaniin on Golfin tavoin saatavilla ainutlaatuinen "Discover Pro" -infotainment-järjestelmä 9,2-tuuman värikosketusnäytöllä ja eleohjauksella. Kuljettajalla on myös mm. mahdollisuus määritellä mitä toimintoja ”Home”-näytöllä näytetään.

Kuljettajaa avustavien järjestelmien määrä on kasvanut ja saatavilla on nyt mm. ruuhka-avustin Traffic Jam Assist, joka seuraa edellä ajavaa autoa ja jarruttaa ja kiihdyttää automaattisesti aina 60 km/h nopeuteen saakka, käyttäen apunaan mukautuvaa vakionopeudensäädintä (ACC) ja kaistanpitoavustin Lane Assistia. Turvallisuutta lisää vakiovarusteena oleva ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist sisältäen jalankulkijantunnistuksen. Tämän lisäksi hätätilanneavustin Emergency Assist on saatavilla lisävarusteena. Myös perävaunun peruutusavustin Trailer Assist tulee saataville ensimmäistä kertaa tässä kokoluokassa.

Päivitetty Golf Sportsvan on saatavilla neljällä tehokkaalla TSI-bensiinimoottorilla ja kahdella TDI-dieselmoottorilla teholuokissa 63 kW (85 hv) – 110 kW (150 hv). Moottorivalikoimaan kuuluu jo Golfista tutut uuden sukupolven 1,5 TSI EVO-moottorit teholuokissa 96 kW (130 hv) sekä 110 kW (150 hv). Molemmat nelisylinteriset turboahdetut moottorit on varustettu sylinterien lepuutustoiminnolla. DSG-automaattivaihteisto on saatavilla Comfortline- ja Highline-varustelutasoihin.

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen Golf Sportsvanit saapuvat vuoden 2018 alussa.

Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.