Uusi Volkswagen T-Roc AUTOBEST 2018 -kilpailun finalisti

Uusi Volkswagen T-Roc on kuuden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon saajaksi.

AUTOBEST 2018 -sarjassa kilpaillaan Euroopan markkinoilla myynnissä olevan parhaan ostettavan auton tittelistä. Auton täytyy edustaa parasta valintaa, ostokriteereillä mitattuna, suurimmalle osalle Euroopassa olevista asiakkaista. Valinnan tärkeimpinä perusteina pidetään hintaa, monikäyttöisyyttä sekä huoltoverkostoa ja varaosajakelua. Suunnittelu, uudet teknologiat, kuten kuljettajaa avustavat järjestelmät, ovat myös tärkeitä arviointikriteereitä. AUTOBEST-kilpailussa käytetään täysin läpinäkyvää ja monitahoista 13 eri kriteerin äänestysjärjestelmää.

Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon valitsee 31 auto- ja liikennetoimittajan tuomaristo, jossa on edustajia 31 maasta. AUTOBEST-tuomaristo on suurin itsenäinen autoalan tuomaristo maailmassa eri maiden edustajien lukumäärällä mitattuna. Suomea tuomaristossa edustaa IS Auton tuottaja Tommi Lempinen. AUTOBEST-palkintoja jaetaan tänä vuonna lisäksi kahdeksassa eri kategoriassa: MANBEST, COMPANYBEST, ECOBEST, DESIGNBEST, TECHNOBEST, SAFETYBEST, SMARTBEST ja SPORTBEST.

Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon voittaja julkistetaan joulukuun 15. päivä.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.