Uusi Volkswagen T-Roc AUTOBEST 2018 -kilpailun finalisti

Uusi Volkswagen T-Roc on kuuden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon saajaksi.

AUTOBEST 2018 -sarjassa kilpaillaan Euroopan markkinoilla myynnissä olevan parhaan ostettavan auton tittelistä. Auton täytyy edustaa parasta valintaa, ostokriteereillä mitattuna, suurimmalle osalle Euroopassa olevista asiakkaista. Valinnan tärkeimpinä perusteina pidetään hintaa, monikäyttöisyyttä sekä huoltoverkostoa ja varaosajakelua. Suunnittelu, uudet teknologiat, kuten kuljettajaa avustavat järjestelmät, ovat myös tärkeitä arviointikriteereitä. AUTOBEST-kilpailussa käytetään täysin läpinäkyvää ja monitahoista 13 eri kriteerin äänestysjärjestelmää.

Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon valitsee 31 auto- ja liikennetoimittajan tuomaristo, jossa on edustajia 31 maasta. AUTOBEST-tuomaristo on suurin itsenäinen autoalan tuomaristo maailmassa eri maiden edustajien lukumäärällä mitattuna. Suomea tuomaristossa edustaa IS Auton tuottaja Tommi Lempinen. AUTOBEST-palkintoja jaetaan tänä vuonna lisäksi kahdeksassa eri kategoriassa: MANBEST, COMPANYBEST, ECOBEST, DESIGNBEST, TECHNOBEST, SAFETYBEST, SMARTBEST ja SPORTBEST.

Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon voittaja julkistetaan joulukuun 15. päivä.