Uusi Volkswagen Tiguan Allspace esitellään Detroitin autonäyttelyssä

• Volkswagen laajentaa Tiguan-malliston tarjontaa uudella pidemmällä versiolla

Volkswagen tuo ensi vuonna markkinoille uuden ja mielenkiintoisen Tiguan-malliversion – Tiguan Allspacen.

Menestysmalli Tiguanin pidempi versio ensiesitellään tammikuun alussa 2017 Pohjois-Amerikassa, Detroitin autonäyttelyssä. Tämä uusi Tiguan saapuu ensi vuonna Pohjois-Amerikan, Kiinan ja Euroopan markkinoille ja on saatavana myös seitsemänpaikkaisena versiona.

Euroopan pidempi malliversio saa lisänimen "Allspace", Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa malli on puolestaan yksinkertaisesti "Tiguan". Kuten nimikin jo kertoo, kyseessä on Tiguanin pidempi malliversio, joka tarjoaa enemmän sisätilaa ja pidemmän akselivälin (+11 cm). Nämä molemmat ominaisuudet takaavat enemmän tilaa ja muunneltavuutta. Tämän lisäksi uusi Tiguan Allspace tarjoaa laajan valikoiman varustetasoja.

Suomeen uusi Tiguan Allspace saapuu loppuvuodesta 2017.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja Kesko-konsernia.