Uusi Volkswagen Tiguan Allspace tarjoaa tilaa seitsemälle

10 faktaa uudesta Tiguan Allspacesta

1. Uusi Tiguan Allspace täyttää paikan kompaktin Tiguanin ja premium-luokan Touaregin välissä

2. Ulkomitoiltaan 215 mm ja akseliväli 109 mm pidempi kuin Tiguanissa

3. Uusi Volkswagen SUV, istuinpaikat jopa seitsemälle

4. Matkatavarakapasiteetti on kasvanut 145 litraa ja on nyt viidellä matkustajalla 760 litraa

5. Tavaratilan lastausvolyymi viisipaikkaisessa mallissa kasvaa 265 litraa ollen enimillään 1920 litraa – tilaa kuin pakettiautossa

6. Entistä laajemmat ja korkealaatuisemmat varustelutasot

7. Vaikuttava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä

8. Discover Pro -infotainment-järjestelmä eleohjauksella ensimmäistä kertaa Tiguanissa

9. Suomen maahantuontiohjelmassa kolme TDI-dieselmoottorivaihtoehtoa: 110 kW (150 hv) – 176 kW (240 hv)

10. DSG-automaattivaihteisto ja 4MOTION-neliveto vakiona teholuokissa 140 kW ja 176 kW

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.