Uusi Volkswagen Transporter valittu vuoden pakettiautoksi 2016

Uusi kuudennen sukupolven Volkswagen Transporter on äänestetty kansainvälisen Van of the Year 2016 -kilpailun voittajaksi. Tuomaristo koostui hyötyautoihin erikoistuneista toimittajista, jotka edustivat 24 Euroopan maata. Volkswagen Transporter sai Van of the Year -arvonimen nyt kolmannen kerran.

Lehdistötiedote 19.11.2015

Van of the Year 2016 -palkinnon vastaanotti Lyonissa Volkswagen-hyötyautojen toimitusjohtaja Eckhard Scholz. "Arvostettu kansainvälinen Van of the Year -palkinto on merkittävä tunnustus tiimillemme ja uudelle, kaikkien aikojen parhaalle Volkswagen Transporterille. Erityisen iloisia tästä kunniasta olemme nyt, kun ajat ovat meille vaikeat. Palkinto on meille kannustava viesti uuteen vuoteen 2016" totesi Scholz kiitospuheessaan.

Ensimmäisen sukupolven Volkswagen Transporterin tuotanto alkoi 65 vuotta sitten. Pitkän tuotantohistoriansa aikana Volkswagen Transporter on noussut kulttimaineeseen. Tarina sai tänä vuonna jatkoa, kun Volkswagen-hyötyautot esitteli uuden kuudennen sukupolven Transporterin. Uusi Volkswagen Transporter on muunneltava, monipuolinen ja täynnä innovaatioita – se on suunniteltu ammattilaisten tarpeisiin. Modernit kuljettajaa avustavat järjestelmät, ergonominen ohjaamo ja luokkansa suurin tavaratila jatkavat suosikkimallin menestystarinaa.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.

Volkswagen Transporter sai Van of the Year -arvonimen nyt kolmannen kerran.
Tweettaa
Tweettaa