Volkswagen – Innovatiivisin brändi 2017

• Volkswagen brändi saavutti useita innovaatiopalkintoja Plus X Award -kilpailussa
• Uusi Volkswagen Arteon saavutti huippusijoituksen Automotive Brand Contest -kilpailussa

Frankfurtin autonäyttelyn yhteydessä Volkswagen brändi voitti useita muotoilun ja innovaation palkintoja. Huomattavin näistä oli Plus X Award -juryn Innovatiivisin brändi 2017 -palkinto. Volkswagen Arteon saavutti puolestaan ”Best of Best” -huippusijoituksen Automotive Brand 2017 -kilpailussa.

Innovatiivisin brändi 2017 -palkinnon otti vastaan Volkswagenin muotoilusta vastaava johtaja Klaus Bischoff. Plus X Award -palkinto on yksi maailman arvostetuimmista innovaatiopalkinnoista teknologian, urheilun ja elämäntavan saralla. Se myönnetään brändeille, jotka tunnistetaan tuotteiden laadusta ja innovatiivisuudesta. Pääpalkinnon lisäksi Volkswagenin neljä mallia saavutti ensimmäisen sijan omissa kategorioissaan:
• I.D.BUZZ  – Autoteollisuuden konseptiauto 2017
• Golf – Kompaktin kokoluokan Vuoden Auto 2017
• Atlas – Vuoden SUV 2017
• Arteon – Vuoden Sedan 2017

Volkswagen Arteon saavutti lisäksi myös Automotive Brand Contest -kilpailussa ”Best of Best” -huippusijoituksen kategoriassa ”volyymimallien ulko- ja sisämuotoilu”. Kansainvälinen tuomaristo totesi seuraavaa: Volkswagen Arteonissa suunnittelijat ovat pystyneet yhdistämään tulevaisuuden muotoilun sarjatuotantomalliin erittäin itsevarmalla tavalla. He ovat yhdistäneet perinteisen urheiluauton elementtejä fastback-mallin eleganssiin ja tilavuuteen pystyen samalla sisällyttämään useita konseptiauton innovatiivisia tyylillisiä ominaisuuksia ja muotoiluyksityiskohtia sarjatuotantoautomalliin.

Saksan muotoilukomitea (Rat für Formgebund) järjestää vuosittain Automotive Brand Contest -kilpailun ja antaa tunnustusta autoteollisuuden merkittävälle tuotemuotoilulle ja visuaaliselle viestinnälle. Komitea on perustettu säätiönä vuonna 1953 Saksan liittopäivien aloitteesta ja se tunnetaan maailmanlaajuisesti laadukkaan muotoilun ja visuaalisen viestinnän johtavana keskuksena.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.