Volkswagen Amarok saa uutta voimaa

Uudistuva premium-pick-up Volkswagen Amarok on segmentissään ainoa malli, jossa on tarjolla vahvan suorituskykyinen turboahdettu V6-dieselmoottori. Uusi 3,0-litrainen moottori tarjoaa jopa 550 Nm vääntöä, mikä on 130 Nm aiempaa enemmän, ja 165 kW (224 hv) tehoa.

3,0 V6 TDI -moottori on tarjolla kolmessa teholuokassa: 120 kW (163 hv), 150 kW (204 hv) ja 165 kW (224 hv). Kaikki moottorit täyttävät EU6-normin. Tehokkain moottoriversio tulee markkinoille ensimmäisenä. Volkswagen Amarok tulee tarjolle kahdella eri voimansiirtoratkaisulla: manuaalivaihteisto kytkettävällä 4MOTION-nelivedolla ja alennusvaihteistolla tai 8-vaihteinen automaattivaihteisto jatkuvatoimisella Torsen-tekniikalla toteutetulla 4MOTION-nelivedolla.

Uutta on myös nopeuden mukaan säätyvä Servotronic-ohjaustehostin, joka takaa aiempaakin tarkemman ohjaustuntuman. 165-kilowattiseen tehoversioon tulevat taakse levyjarrut. Kaikissa uudistuvissa Amarok-malleissa turvallisuutta lisää monitörmäysjarrutusjärjestelmä. Volkswagen Amarokin voi viimeistellä esimerkiksi 20 tuuman kevytmetallivanteilla, bi-xenon-ajovaloilla ja led-päiväajovaloilla.

Volkswagen Amarokin uudistuva etuosa korostaa urheilullisuutta ja kojelauta on täysin uusi. Ergonomiaan on kiinnitetty huomiota vaikuttavaa ulkonäköä unohtamatta. Amarokin suunnittelussa näkyy myös Volkswagenin tuttu DNA.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.