Volkswagen Arteon - uusi fastback-malli yhdistää avantgardistisen muotoilun ja voimakkaan dynaamisuuden

• Uusi edistyksellinen 4-ovinen fastback-malli tuo uuden muotokielen Volkswageniin
• Ajovalot ja Volkswagen-logo sulautuvat uudeksi tulkinnaksi auton etuosaan

Volkswagen julkaisee ensimmäisen design-kuvan uuden huippumallin Arteonin muotokielestä kolme kuukautta ennen maailman ensiesittelyään Geneven autonäyttelyssä. Täysin uusi, Passatin yläpuolelle sijoittuva malli tuo tullessaan emotionaalisuuden ylemmän keskiluokan autoihin.

Volkswagen esittelee Arteonissa myös uuden, vaakalinjaa korostavan brändi-ilmeensä. Jäähdyttimen säleikön lamellit yltävät aina kolmiulotteisuutta korostaviin led-ajovaloihin saakka painottaen muotoilua ja hallitsevaa ilmettä.

Volkswagen Arteon yhdistää vallankumouksellisen muotoilun hyvään käytettävyyteen. Kehyksettömät lasit ovissa ovat Grand-Tourismo-tyylille uskolliset ja takalasin yläreunasta asti aukeava takaluukku takaa lastaamisen helppouden suureen tavaratilaan. - Arteonin ilmeikäs muotoilu havahduttaa jo ensisilmäyksellä ja yllättää käytännöllisyydellään, yhdistelmä on lyömätön, toteaa Volkswagenin muotoilija Tobias Sühlmann.

Nimen ensimmäinen osa 'Art' kuvaa mallin harmonisia ääriviivoja, muotoja, ja sen loppuosa 'eon' yhdistää mallin Kiinan markkinoilla olevaan Volkswagenin huippumalliin Phideon.

Uusi Volkswagen Arteon esitellään yleisölle Geneven autonäyttelyssä 2017, markkinoille malli tulee loppukesästä.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.