Volkswagen Auto 2016 -tapahtumassa Messukeskuksessa 18.–20.11.2016

Auto 2016 -tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa tulevana viikonloppuna 18.–20.11.2016. Volkswagen on mukana näytteilleasettajana ja Volkswagen-osaston päätähtenä ovat 4MOTION-nelivetomallit ja plug-in hybridit sekä sähköautot.

Volkswagenin osastonumero on 6c61 ja osastolla ovat nähtävissä seuraavat mallit:
Volkswagen e-Golf 85 kW DSG-automaatti
Volkswagen Golf GTE 1,4 TSI 150 kW DSG-automaatti
Volkswagen Passat Variant GTE 160 kW DSG-automaatti
Volkswagen Golf Variant Alltrack 1,8 TSI 132 kW BMT 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Passat Variant Alltrack 2,0 TDI 140 kW BMT 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TDI 140 kW 4Motion DSG-automaatti

Auto 2016 -tapahtumassa on myös mahdollista koeajaa autoja. Volkswagenin koeajettavat autot ovat:
Volkswagen Golf Variant Alltrack 1,8 TSI 132 kW BMT 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Golf Variant R 2,0 TSI 221 kW BMT 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Passat Variant Alltrack 2,0 TDI 140 kW BMT 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TSI 206 kW 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TDI 110 kW 4Motion DSG-autom.

Volkswagen on digitaalinen, sähköinen ja nelivetoinen (4MOTION)

Talvi on saapunut mutta Volkswagen neliveto pitää. Volkswagenin 4MOTION-järjestelmästä on sitä enemmän etua, mitä huonompi ja liukkaampi keli on. Neliveto vakauttaa ajoa myös kuivalla asfaltilla vähentäen esimerkiksi sivutuulen tai uraisen tien vaikutuksia ajosuuntaan.

Uudessa Volkswagen Tiguanissa on edelleen luokkansa suurimmat perävaunumassat (jopa 2 500 kg). Nelivetomalleissa on suuri 20 cm:n maavara. Kaikkiin 4MOTION-malleihin kuuluvat 4MOTION Active Control -ajoprofiilivalinnat: onroad, offroad, snow sekä offroad individual, joista kuljettaja voi kiertokytkimellä valita maasto- ja sääolosuhteisiin sopivimman. Malliston huippuversioissa 2,0 TSI 162 kW (220 hv) ja 2,0 TDI 176 kW (240 hv) on mukautuva alustansäätöjärjestelmä vakiovarusteena. Volkswagen Tiguan on täydentynyt koko laajuuteensa ja on saanut mallistoonsa myös uudet 1,4 TSI 4MOTION-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla varustetut Trendline, Comfort ja Highline -varustelutasot. Malliston huippuversio 2,0 TDI 176 kW (240 hv) 4MOTION-neliveto DSG-automaattivaihteistolla ja Highline-varustelutasolla on nyt myös saatavilla.

Uusi Volkswagen Tiguan on yksi Euroopan turvallisimmista autoista, sillä se saavutti uusien autojen kolariturvallisuutta mittaavassa Euro NCAP -testissä viiden tähden huippuarvosanan. Volkswagen Tiguan sai kiitosta ensiluokkaisista turvallisuusominaisuuksista, kuten turvallisuusoptimoitu korirakenne, erittäin hyvä turvavöiden, istuimien ja turvatyynyjen yhdistelmä sekä innovatiiviset kuljettajaa avustavat järjestelmät.

Uusi Volkswagen Passat Alltrack soveltuu erinomaisesti niin vapaa-ajan ajoihin kuin työkäyttöönkin, myös epätasaisilla alustoilla. Ajomukavuuden huonommillakin teillä takaavat 27,5 mm muuta Volkswagen Passat -mallistoa korkeampi maavara, 4MOTION-neliveto, off road -ajoprofiili ja ympäristöntarkkailujärjestelmä Area View (lisävaruste). Uusi Passat Alltrack on myös täydellinen valinta, kun autolla halutaan vetää erilaisia perävaunuja: sillä voi vetää jopa 2 200 kg painavaa jarrullista perävaunua ja peruuttamistilanteissa avustaa innovatiivinen lisävarusteena tarjolla oleva perävaunun peruutusavustin Trailer Assist.

Volkswagen Passat GTE:ssä on kaksi moottoria: 1,4-litrainen bensiinimoottori teholtaan 115 kW (156 hv) ja sähkömoottori teholtaan 85 kW (115 hv). Yhteisteho on 160 kW (218 hv). Litiumioniakun energiasisältö on 9,9 kWh. Auton toimintamatka on NEDC-mittauksen mukaan sähköllä 50 km ja kokonaistoimintamatka 1 030 kilometriä. Yhdistelmäkulutus on 1,7 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 38 g/km. Volkswagen Passat GTE:n energiankulutus on 12,2–12,4 kWh/100 km, joka merkitsee alle kolmen euron kulua sadalle kilometrille. Latausajat ovat 4 tuntia 15 minuuttia (10 A)/2,3 kW ja 2 tuntia 30 minuuttia (16 A)/3,6 kW. Vaihteistona Passat GTE:ssä on erityisesti hybridikäyttöön kehitetty 6-vaihteinen DSG-automaatti.

Auto 2016 -tapahtuman koeajot

Koeajot kestävät 20 minuuttia ja ne tehdään aina sovittua reittiä pitkin. Koeajon voi varata etukäteen varausjärjestelmästä. Etukäteisvarauksen voi tehdä klo 10.20–11.45 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista.

Koeajon voi varata myös Volkswagenin osastolta. Koeajon voi varata paikanpäällä klo 10.00–19.00 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista. Koeajot vaativat aina rekisteröitymisen, ja sen voi tehdä joko etukäteen tai paikanpäällä Volkswagen-osastolla. Ohessa rekisteröitymislinkki: https://koeajot.slsystems.fi/. Saat koeajajanumeron, ota se ja ajokortti mukaan tapahtumaan. Mikäli teet varauksen etukäteen, valitse varausjärjestelmästä sinulle sopiva koeajoaika ja automalli. Saat vahvistuksen koeajovarauksesta. Ota vahvistus ja ajokortti mukaan tapahtumaan. Varauksen voi tehdä etukäteen perjantaille 18.11. Lauantaille ja sunnuntaille voit tehdä varauksen vasta edellisenä päivänä.

Koeajoaikoja voi varata viisi per päivä. Koeajopisteellä, halli 7, tulee olla viimeistään 10 minuuttia ennen koeajon alkua. Varauksen aika on se, jolloin koeajo alkaa ja startataan. Mukaan koeajolle tulee aina Volkswagenin edustaja, jolta saat tietoa auton ominaisuuksista.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.