Volkswagen Auto 2018 -tapahtumassa Messukeskuksessa 9.–11.11.2018

Auto 2018 -tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa marraskuun toisena viikonloppuna 9.–11.11.2018. Volkswagen on mukana näytteilleasettajana ja Volkswagen-osaston tuoreimpana kiintotähtenä nähdään Suomen ensi-iltansa saava Volkswagen T-Cross.

Volkswagenin osastonumero on 6a50 ja osastolla ovat nähtävissä seuraavat mallit:

Suomen ensiesiintyminen:
Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 85 kW Highline

Historian havinaa:
Volkswagen Kupla 1600cc, vuosimalli 1967

Muut mallit:
Volkswagen e-up! 60 kW automaatti
Volkswagen e-Golf 100 kW automaatti
Volkswagen Polo GTI 2,0 TSI 147 kW DSG
Volkswagen Passat Variant GTE ladattava hybridi 160 kW DSG
Volkswagen Arteon 1,5 TSI EVO 110 kW DSG R-Line
Volkswagen T-Roc 1,5 TSI EVO 110 kW DSG Sport
Volkswagen Tiguan Allspace 2,0 TDI 110 kW 4MOTION DSG Comfortline (7-paikkainen)
Volkswagen Touareg 3,0 TDI V6 210 kW 4MOTION Tiptronic R-Line

Volkswagen Caddy Maxi 1,4 TSI 92 kW DSG Highline
Volkswagen Amarok Canyon 3,0 TDI 150 kW 4MOTION automaatti
Volkswagen Multivan 2,0 TDI 150 kW 4MOTION DSG Highline

Auto 2018 -tapahtumassa on myös mahdollista koeajaa autoja. Volkswagenin koeajettavat autot ovat:

Volkswagen Polo GTI 2,0 TSI 147 kW DSG
Volkswagen e-Golf 100 kW automaatti
Volkswagen Golf Variant 1,4 TGI 81 kW
DSG Comfortline (maa-/biokaasu+bensiini)
Volkswagen Golf R 2,0 TSI 228 kW 4MOTION DSG
Volkswagen Passat Variant GTE ladattava hybridi 160 kW DSG
Volkswagen Passat Variant Alltrack 2,0 TDI Biturbo 176 kW 4MOTION DSG
Volkswagen Arteon 1,5 TSI EVO 110 kW DSG
Volkswagen Arteon 2,0 TSI 206 kW 4MOTION DSG R-Line
Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 110 kW 4MOTION DSG Sport
Volkswagen Tiguan Allspace 2,0 TDI 176 kW 4MOTION DSG Highline

Volkswagen T-Cross – käytännöllisyyden ylistys

Uusi Volkswagen T-Cross on monikäyttöinen, moderni A0-segmentin malli – T-Cross on Volkswagen-perheen uusin SUV-jäsen.

Volkswagen T-Cross on crossover, jonka pituus 4,11 metriä, on 54 mm pidempi kuin Polo, ja korkeus 1,56 metriä, mikä on 112 mm korkeampi kuin Polo. T-Crossiin on helppo mennä sisään, sillä MQB-alustarakenteen vuoksi etuakselia on voitu siirtää eteenpäin. Auton akseliväli on 2,56 metriä, ja se muodostaa perustan tilaville sisätiloille ja tarjoaa paljon tilaa jopa viidelle henkilölle. T-Cross tarjoaa tavaratilaa 385 litrasta 455 litraan. Taittuvien ja eteenpäin liukuvien takaistuinten vuoksi T-Crossissa on käytettävissä tasainen lastausalue ja jopa 1 281 litraa tavaratilaa.

Uusi T-Cross tarjoaa hyvän näkyvyyden. Kaikki matkustajat nauttivat erityisen hyvästä näkyvyydestä, sillä kuljettaja ja etuistuimen matkustaja istuvat 597 mm:n korkeudella tiestä ja takaistuimen matkustajat 652 mm tiestä. T-Crossin sisätiloja voidaan muuntaa monella tapaa. Auton takaistuinta voidaan liikuttaa 14 cm joko eteen- tai taaksepäin. Näin voidaan lisätä joko matkustajien jalkatilaa tai tavaratilaa. Takaistuimet voidaan taittaa alas 60:40 jaolla, ja joko osittain tai kokonaan alas.

T-Crossin leveän kojelaudan koristepaneelin värit ja rakenne ovat yhteneväiset istuinmateriaalien, ohjauspyörän puolan, maalatun keskikonsolin kehyksen, koristevärien ja ulkovärien kanssa. Comfortline- ja Highline-varustetasoihin saa lisäksi Design- ja R-Line-varustepaketit. Nämä lisävarustepaketit tarjoavat mm. 3D-tehosteita kojelautaan, kaksisävyiset istuimet, ohjauspyörän puolan ja keskikonsolin kehyksen yhteensopivalla sävyllä sekä yhteensopivat sivupeilien kotelot sekä vanteet. Valittavat värisävyt ovat musta, oranssi ja vihreä. Ambient-tunnelmavalaistus on vakiona Highline-varustetasossa. Sähköisesti säätyvät ikkunat sekä korkeussuunnassa säädettävä kuljettajan istuin ovat vakiovarusteita. Volkswagen T-Crossin kuljettajaa avustavat järjestelmät ovat premium-luokkaa: T-Cross on varustettu turvajärjestelmillä, jotka ovat tuttuja isomman kokoluokan autoista, ja tehden siitä yhden luokkansa turvallisimmista SUV:eista

Suomessa T-Cross tulee tarjolle kolmella tehokkaalla turboahdetulla moottorilla. Kaksi kolmesylinteristä 1,0 TSI -bensiinimoottoria teholuokissa 70 kW (95 hv) ja 85 kW (115 hv). Yksi nelisylinterinen 1,6 TDI -dieselmoottori täydentää valikoiman. Kaikki moottorit noudattavat viimeisintä Euro 6D-TEMP päästöluokitusta. Pienin 70 kW bensiinimoottori on aina manuaalivaihteinen, 85 kW bensiinimoottori ja 70 kW dieselmoottori ovat saatavilla joko manuaalivaihteisena tai DSG-automaattivaihteistolla varustettuna. T-Cross on aina etuvetoinen.

Auto 2018 -tapahtuman koeajot

Koeajot kestävät 20 minuuttia ja ne ajetaan aina sovittua reittiä pitkin. Koeajon voi varata etukäteen verkossa tai tapahtuman sisäänkäynneillä. Volkswagenilla etukäteisvarauksen voi tehdä klo 10.25–11.45 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista. Koeajon voi varata myös paikanpäällä Volkswagenin osastolta. Autoja voi koeajaa perjantaina klo 10:25–19:20 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 10:25–17:20 välisenä aikana.

Koeajot vaativat aina rekisteröitymisen, ja sen voi tehdä joko etukäteen tai paikanpäällä Volkswagen-osastolla. Ohessa rekisteröitymislinkki: https://koeajot.slsystems.fi/. Jokainen rekisteröitynyt saa oman koeajajanumeron. Mikäli varaus tehdään etukäteen, valitaan varausjärjestelmästä sopiva koeajoaika ja Volkswagen-malli. Tapahtumaan tulee ottaa mukaan koeajajanumero, ajokortti ja vahvistus ennakkovarauksesta. Koeajoaikoja voi varata viisi per päivä. Onnettomuuden sattuessa koeajajan omavastuu on 500 euroa.

Koeajopisteellä, halli 7, tulee olla viimeistään 10 minuuttia ennen koeajon alkua. Varauksen aika on se, jolloin koeajo alkaa ja startataan. Mukaan koeajolle tulee aina Volkswagenin edustaja, jolta saa tietoa auton ominaisuuksista.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.