Volkswagen Beetlen rajoitettu erä myyntiin Suomessa

Beetle tai tuttavallisemmin Kupla, Käfer, Jia Ke Chong, Coccinelle, Vocho, Fusca, Maggiolino on tullut tiensä päähän ja on aika jättää jäähyväiset. Volkswagen Beetlen tuotanto loppuu kesällä 2018, mutta suomalaiset saavat kuitenkin viimeisen mahdollisuuden hankkia oma Beetle.

Volkswagen juhlistaa Kuplaa ja myy ”Kupla Suomessa 68 vuotta” -teeman mukaisesti vielä 68 kappaleen erikoiserän. Nämä uudet Volkswagen Beetlet myydään pääasiallisesti Volkswagenin Autojen verkkokaupan kautta. Volkswagen Beetlen viimeiset mallit ovat varustettu joko Beetle tai Design -varustelutasolla.

Beetle on pysynyt linjoilleen uskollisena, mutta erottuu nyt enemmän edukseen ja on urheilullisempia kuin koskaan aikaisemmin. Beetle on huomiota herättävä ilmestystä, joka mukautuu monipuolisten varusteidensa kautta omien yksilöllisten tarpeiden mukaan, mutta erottuu selkeästi massasta.

Volkswagen Beetle on 4 288 mm pitkä, 1825 mm leveä ja 1 488 mm korkea. Sen akseliväli on 2 524 mm. Volkswagen Beetle kiihtyy 0–100 km/h 10,9 sekunnissa ja se saavuttaa huippunopeuden 180 km/h. NEDC-syklin mukainen yhdistetty polttoaineen kulutus on 5,1–5,3 l/100 km (NEDC) ja CO2-päästöt ovat 119–124 g/km.

Volkswagen Beetlen vakiovarusteisiin kuuluvat mm. legendaarinen muotoilu, ilmastointi, etuistuinten Easy Entry -toiminto, nahkaverhoiltu ohjauspyörä, monitoiminäyttö Plus, Radio Composition Media 6,5” kosketusvärinäytöllä ja Bluetooth matkapuhelinvalmiudella, App-Connect älypuhelinliitäntä (Apple CarPlay ja MirrorLink), vakionopeudensäädin, mäkilähtöavustin, hätäjarruassistentti, Start/Stop-automatiikka jarrutusenergian talteenotolla ja kuljettajan väsymyksentunnistus.

Design-varusteluversion sisätilat antavat Beetlelle laadukkaan ja yksilöllisen ilmeen lukuisten Design-yksityiskohtien myötä. Sen vakiovarusteena ovat korinvärinen kojelauta sekä korinväriset ohjauspyörän koristepaneelit. Myös ovien sisäpuolen yläosan paneelit ovat korinväriset. Modernin mittariston mittarit luovat dynaamista ilmettä. Lisäksi Design-varustelutasoon sisältyy mm. platinan metallinharmaaksi maalattu keskikonsoli ja Comfort-istuimet edessä. Auton ulkopuolella urheilullisesti muotoillut puskurit ja keulan sumuvalot kulmavalotoiminnolla sekä lukuisat kromilistat edessä, sivuilla ja auton takana luovat tyylikästä ja itsevarmaa ilmettä. Ulkopuolen ilmeen kruunaa vakiovarustukseen kuuluvat 16” Whirl-kevytmetallivanteet.

Volkswagen Beetle 1,2 TSI 77 kW (105 hv) hinnat alkavat 20 771,28 eurosta ja 1,2 TSI 77 kW (105 hv) DSG-automaattivaihteistolla ja Design-varustelutasolla puolestaan 23 724,77 eurosta.

Volkswagenin Autojen verkkokauppa

Volkswagenin Autojen verkkokauppa aukeaa maaliskuun puolessa välissä ja uuden Volkswagen Beetlen voi ostaa alusta loppuun verkossa. Sivustolta löytyy kaikki kaupan tekemiseen tarvittava informaatio ja ostaminen on tehty helpoksi ja vaivattomaksi. Verkkokaupassa valitaan ensin haluttu auto, ja sen jälkeen valitaan tarjolla olevista vaihtoehdoista väri ja varusteet. Tämän jälkeen valitaan sopiva kuukausieräinen rahoitusvaihtoehto tai muu vaihtoehtoinen maksutapa tai rahoitusmuoto. Seuraavaksi valitaan vielä Volkswagen-jälleenmyyjä, jolta asiakas haluaa noutaa auton. Viimeisessä vaiheessa hyväksytään tilauksen yhteenveto ja täytetään tarvittaessa osamaksurahoituksen hakemus. Luottopäätös tulee asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen muutamassa minuutissa. Sen jälkeen uusi Volkswagen Beetle on sinun.

Volkswagenin verkkokauppa toimii osoitteessa: https://carshop.volkswagen.fi/

Volkswagen Kupla

Volkswagen Kuplan sarjatuotanto alkoi 27. joulukuuta 1945 ja ensimmäinen auto oli Typ 1 Käfer. Suomeen ensimmäinen Kupla saapui vuonna 1950. Sodan jälkeisellä aikakaudella Volkswagen Kupla vaikutti koko autoteollisuuteen. Tätä rakastettua pikkuautoa valmistettiin kaiken kaikkiaan 21,5 miljoonaa kappaletta ja ainutlaatuisen muotoilunsa ansiosta Kuplasta tuli auton symboli. Kuplan tuotanto päättyi Meksikossa vuonna 2003. Uuden vuosisadan Kuplan julkistusta juhlittiin keväällä 2011 yhtä aikaa kolmessa maanosassa, Shanghain autonäyttelyssä Kiinassa, New Yorkissa USA:ssa ja auton synnyinseuduilla Berliinissä. Nyt myynnissä on vuonna 2016 Travemündessä Beetle Sunshine Tourilla esitelty uusi Beetle.

Kiitos Kupla – auto, joka tekee onnelliseksi, vain katsomalla sitä!

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.