Volkswagen esittelee Pariisin autonäyttelyssä uuden aikakauden sähköauton

• Think New. – Ikoninen konseptiauto, joka saattaa kääntää uuden lehden autoilun historiassa

Volkswagenin teemana tämän vuotisessa Pariisin autonäyttelyssä (1.–10.10.2016) on uudenlainen ajattelu – Think New: Volkswagen esittelee täysin uudenlaisen ikonisen konseptiauton, automaailman uuden lähettilään.

Tämä ainutlaatuinen konseptiauto on merkki Volkswagenin uudesta aikakaudesta: auto on yhtä vallankumouksellinen kuin Volkswagen Kupla seitsemän vuosikymmentä sitten ennen kuin siitä tuli vuosisadan myydyin auto maailmassa.

Uudenlaisella konseptiajattelullaan Volkswagen saattaa kääntää uuden lehden autoilun historiassa. Myöhemmin markkinoille tuleva tuotantoautoversio on ensimmäinen auto, joka perustuu täysin uudelle sähköisten autojen MEB-alustalle.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.