Volkswagen esittelee Pariisin autonäyttelyssä uuden aikakauden sähköauton

• Think New. – Ikoninen konseptiauto, joka saattaa kääntää uuden lehden autoilun historiassa

Volkswagenin teemana tämän vuotisessa Pariisin autonäyttelyssä (1.–10.10.2016) on uudenlainen ajattelu – Think New: Volkswagen esittelee täysin uudenlaisen ikonisen konseptiauton, automaailman uuden lähettilään.

Tämä ainutlaatuinen konseptiauto on merkki Volkswagenin uudesta aikakaudesta: auto on yhtä vallankumouksellinen kuin Volkswagen Kupla seitsemän vuosikymmentä sitten ennen kuin siitä tuli vuosisadan myydyin auto maailmassa.

Uudenlaisella konseptiajattelullaan Volkswagen saattaa kääntää uuden lehden autoilun historiassa. Myöhemmin markkinoille tuleva tuotantoautoversio on ensimmäinen auto, joka perustuu täysin uudelle sähköisten autojen MEB-alustalle.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.