Volkswagen Frankfurtin autonäyttelyssä 2017 – edelleen kehitetty versio: täyssähköauto I.D.CROZZ

• Uuden version muotoilu yhä lähempänä tuotantomallia

Volkswagen etenee uuden sukupolven innovatiivisten täyssähköautojen kehityksessä ja esittelee ensi viikolla Frankfurtin autonäyttelyssä edelleen kehitetyn mallin I.D.CROZZista. (Näyttely avoinna yleisölle 12.–24.9.2017)

Uudelleenmuotoiltu konseptiauto perustuu täyssähköautojen arkkitehtuuriin ja tuo esille puhtaat mutta voimakkaat muotoilulinjat. Erityisesti auton etu- ja takaosan muotoilu antavat nyt viitteen siitä millainen tuotantomalli voisi olla. Auton muotoilulle luonteenomaista ovat leveä konepelti ja kaareltaan suuret, korostetut etulokasuojat sekä kiiltävän mustaksi viimeistelty katto. Huppumodernin SUVin tyyli jatkuu sisätiloihin. Kompaktin kokokoinen sähköinen voimansiirto ja lattiaan sijoitettu integroitu litiumioniakusto luovat tilaa – aikaan saadaan avarat ns. Open Space -sisätilat, jossa on neljä muunneltavaa erillisistuinta.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.