Volkswagen Golf palasi tilastoykköseksi toukokuussa

Suomalaisten kestosuosikki Volkswagen Golf oli Suomen suosituin automalli toukokuussa. Volkswagen Golfeja rekisteröitiin toukokuussa 492 kappaletta markkinaosuuden ollessa 4,5 % (sisältää Golf, Golf Variant ja Golf Sportsvan -malliston).

Uudistunut Volkswagen Golf -mallisto on nyt saatavilla lähes täydessä laajuudessaan sisältäen myös täyssähköisen e-Golfin ja ladattavan plug-in-hybridi Golf GTE:n. Huomattavasti parantunut vakiovarustelutaso ja aikaisempaa edullisemmat hinnat ovat puhutelleet suomalaisia autonostajia. Kesän mittaan Golf ja Golf Variant -mallistot täydentyvät vielä odotetulla 4MOTION-nelivedon ja DSG-automaattivaihteiston yhdistelmällä.

”Olemme iloisia uudistuneen Volkswagen Golfin menestyksestä. Parantunut varustelutaso ja entistä kilpailukykyisemmät hinnat ovat olleet suomalaisten autonostajien mieleen. Ikoninen Golf-perhe jatkaa näin menestystarinaansa Suomessa”, kertoo Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Mikko Mykrä.

Volkswagen juhlistaa keväällä solmittua jalkapalloyhteistyösopimusta uudella Football Edition -erikoismallilla. Golf Variant Football Edition 1,4 TSI 92 kW (125 hv) -malli on tarjolla rajoitetun ajan ja sen kattavaan varusteluun kuuluvat mm. 16” kevytmetallivanteet, automaattinen Climatronic-ilmastointi 2-aluesäädöllä, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, radio Composition Media 8” kosketusnäytöllä, pysäköintitutkat edessä ja takana, mukautuva vakionopeussäädin ACC ja peruutuskamera.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.