Volkswagen Golf palasi tilastoykköseksi toukokuussa

Suomalaisten kestosuosikki Volkswagen Golf oli Suomen suosituin automalli toukokuussa. Volkswagen Golfeja rekisteröitiin toukokuussa 492 kappaletta markkinaosuuden ollessa 4,5 % (sisältää Golf, Golf Variant ja Golf Sportsvan -malliston).

Uudistunut Volkswagen Golf -mallisto on nyt saatavilla lähes täydessä laajuudessaan sisältäen myös täyssähköisen e-Golfin ja ladattavan plug-in-hybridi Golf GTE:n. Huomattavasti parantunut vakiovarustelutaso ja aikaisempaa edullisemmat hinnat ovat puhutelleet suomalaisia autonostajia. Kesän mittaan Golf ja Golf Variant -mallistot täydentyvät vielä odotetulla 4MOTION-nelivedon ja DSG-automaattivaihteiston yhdistelmällä.

”Olemme iloisia uudistuneen Volkswagen Golfin menestyksestä. Parantunut varustelutaso ja entistä kilpailukykyisemmät hinnat ovat olleet suomalaisten autonostajien mieleen. Ikoninen Golf-perhe jatkaa näin menestystarinaansa Suomessa”, kertoo Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Mikko Mykrä.

Volkswagen juhlistaa keväällä solmittua jalkapalloyhteistyösopimusta uudella Football Edition -erikoismallilla. Golf Variant Football Edition 1,4 TSI 92 kW (125 hv) -malli on tarjolla rajoitetun ajan ja sen kattavaan varusteluun kuuluvat mm. 16” kevytmetallivanteet, automaattinen Climatronic-ilmastointi 2-aluesäädöllä, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, radio Composition Media 8” kosketusnäytöllä, pysäköintitutkat edessä ja takana, mukautuva vakionopeussäädin ACC ja peruutuskamera.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.