Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismallin myynti on alkanut

• Golfin kaikkien aikojen suorituskykyisin erikoismalli – tehoa 245 kW (333 hv)
  • Uusi Golf R 20 Years -erikoismalli kiihtyy 0–100 km/h vain 4,6 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 270 km/h
  • Vääntöä 420 Nm kierroslukualueella 2 100 – 5 500 1/min
  • Ensimmäisenä Volkswagen-mallina maailmassa: aitoa hiilikuitua olevat koristelistat ohjaamossa

Volkswagen juhlistaa Golf R -malliston 20-vuotissyntymäpäivää lanseeraamalla Golf R 20 Years -erikoismallin. Erityismallin valmistus on rajoitettu noin yhteen vuoteen, joten se on myös keräilijöiden hankintalistalla. Kuten kaikki R-mallisarjan huippusuorituskykyiset mallit, nelivetoisen Golf R 20 Years -erikoismallin juuret pohjautuvat rata-autoiluun ja innovatiivisiin teknologioihin. Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismallin myynti on nyt alkanut myös Suomessa ja sen hinta alkaen on 69 893,77 euroa.

Uusi Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismalli ylittää kaiken mitä on valmistettu Golf-mallisarjan nimellä. Golf R 20 Years -erikoimalli kiihtyy 0–100 km/h vain 4,6 sekunnissa ja sen huippunopeus on sähköisesti rajoitettu 270 km/h. Golfin erikoismallin luonne on heti selvillä, kun moottori käynnistyy. Sen 2,0-litrainen nelisylinterinen turbomoottori tuottaa tehoa 245 kW (333 hv) ja vääntöä 420 Nm.

Kun kuljettaja vaihtaa vaihteita manuaalisesti S ja S+ asennossa, DSG-vaihteisto antaa välittömän vasteen ja voiman voi tuntea kaasupoljinta painettaessa. Kun kuljettaja ottaa jalan pois kaasupolkimelta ja kiihdyttää taas uudelleen, optimoitu moottorinohjaus mahdollistaa entistä nopeamman väännön kehittymisen ja täten parantaa huomattavasti moottorin reagointikykyä. Auton nelivetojärjestelmän sisältämän Torque Vectoring -toiminnon ansiosta voimaa jaetaan nyt sekä etu- ja taka-akseleiden lisäksi myös molempien takarenkaiden välillä. Järjestelmä auttaa autoa kääntymään kaarteeseen entistä dynaamisemmin ilman aliohjaus-ilmiötä. Järjestelmien integrointi tarjoaa täysin uudenlaista ajodynamiikkaa ja auton käsiteltävyyttä – lyhyesti sanottuna maksimaalista ajomukavuutta ja vakautta myös urheilullisemmassa ajotilanteessa.

Volkswagen Golf R 20 Years -erikoimallin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. Drift ja Special (Nürnburgring) -ajoprofiilit, progressiivinen ohjaus, 2-osainen takaspoileri Motorsport-optiikalla ja kromipäällysteiset kaksoispakoputket auton molemmilla puolilla. Mukautetussa Discover Cockpit Pro -mittaristossa on täysin uudenlainen 3D-ulkoasu ja mittaristosta löytyy myös erityinen kierrosaikanäyttö. Lämmitetyssä R-monitoimiohjauspyörässä on R-painike ja isommat vaihteenvalitsimet. R-painiketta voimakkaasti painamalla on mahdollista siirtyä suoraan Race-ajomoodiin.

Golf R 20 Years -erikoimallin yksityiskohtia ovat 19” Estoril Black/Blue -vanteet, sininen logo etusäleikössä, kyljessä ja takana, tummat taka- ja sivulasit, Lapiz Blue/Black -peilinkotelot, sininen R-logo ohjauspyörässä ja avaimessa, nahkaverhoilu Nappa ja tuuletetut etuistuimet sekä ensimmäisenä Volkswagen-mallina maailmassa: aitoa hiilikuitua olevat koristelistat ohjaamossa. Ulkoväriksi on saatavilla mm. Lapiz Blue -erikoismetalliväri.

Kuten kaikki Golf-mallit, uusi Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismalli valmistetaan Wolfsburgin tehtaalla, Golfin kotipaikkakunnalla. Ensimmäiset uudet Volkswagen Golf R 20 Years -erikoimallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille syksyllä 2022.

Uuden Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismallin hinnasto ja lisävarustehinnasto: https://bit.ly/VolkswagenGolfr20YearsErikoismalliHinnastojaLisävarustehinnasto

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.