Volkswagen Hyötyautojen toimitukset kasvussa vuonna 2017

Volkswagen Hyötyautojen maailmanlaajuiset toimitukset vuonna 2017 olivat 497 900 kappaletta, joka oli 4,2 % enemmän kuin edellisenä vuonna. T-mallisarjan, Caddyn ja Amarokin toimitukset kasvoivat vuoteen 2016 verrattuna. Länsi-Euroopassa, sisältäen Saksan, kasvu oli 1,5 %, 332 000 auton toimituksella. Etelä-Amerikassa kasvu oli suurinta 28,1 % (41 300). Myös Pohjois-Amerikassa (Meksiko) +23 % (10 400) ja Aasian ja Tyynenmeren alueella +20,7 % (26 300) kasvu oli suurta. Epävakaasta markkinatilanteesta johtuen Afrikan (16 100) ja Lähi-idän (30 600) toimitukset laskivat.

Vuonna 2017 Volkswagen T-mallisarjaa toimitettiin asiakkaille 206 100 kappaletta (3,8 %), Caddyä 165 900 (2,2 %) ja Amarokia 78 900 (14,0 %). Viime vuonna lanseerattua uutta Crafteria toimitettiin puolestaan 47 000 (-1,8 %) kappaletta.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja Kesko-konsernia.