Volkswagen-hyötyautot Auto 2016 -tapahtumassa Messukeskuksessa 18.–20.11.2016

Auto 2016 -tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa tulevana viikonloppuna 18.–20.11.2016. Volkswagen-hyötyautot on mukana näytteilleasettajana ja Volkswagen-hyötyauto-osaston päätähtenä ovat Volkswagen Amarok, Caddy ja Multivan 4MOTION-nelivetomallit. Volkswagen-hyötyautojen osastonumero on 6c61 ja osastolla ovat nähtävissä seuraavat mallit:
Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI 165 kW automaattivaihteisto
Volkswagen Caddy Maxi -henkilöauto Highline 2.0 TDI 110 kW 4Motion DSG-automaatti
Volkswagen Multivan Highline 2,0 TSI 150 kW 4Motion DSG-automaatti

Auto 2016 -tapahtumassa on myös mahdollista koeajaa autoja. Volkswagen-hyötyautojen koeajettavat autot ovat:
Volkswagen Amarok DC Highline 3,0 TDI 165 kW automaattivaihteisto
Volkswagen Caddy Maxi -henkilöauto Highline 2,0 TDI 110 kW DSG-automaatti
Volkswagen Caravelle Comfortline 2,0 TDI 150 kW 4Motion DSG-automaatti (pitkä)

Volkswagen-hyötyautot – henkilö- ja tavarakuljetuksen laajin nelivetomallisto

Volkswagen Amarok on kokoluokkansa ensimmäinen premium pick-up, jonka sydämenä sykkii uusimman sukupolven V6-moottori. Karismaattinen Volkswagen Amarok ihastuttaa myös perinteisempiä SUV-asiakkaita. Amarok on kotonaan niin maantiellä kuin maastossa, sillä tämä pick-up tarjoaa parhaimmillaan 550 Nm vääntöä ja 165 kW / 224 hv tehoa. Amarok saavuttaa huippunopeuden 193 km/h ja kiihtyy 0-100 km/h vain 7,9 sekunnissa. Uudistuneeseen Amarokiin on tällä hetkellä tarjolla 3,0 V6 TDI -moottori kahtena versiona 150kW- ja 165kW-tehoisena ja kolmas 120 kW tulee myyntiin Suomessa keväällä 2017. Pienin moottori on aina manuaalivaihteinen ja varustettu kytkettävällä 4MOTION-nelivedolla sekä alennusvaihteistolla. 150kW-versio on saatavilla myös automaattivaihteisena ja tehokkain 165kW-versio on aina automaattivaihteinen. Volkswagen Amarok on saatavilla myös uusimmalla infotainment-järjestelmällä ja App Connect -älypuhelinliitännällä varustettuna.

Volkswagen Caddy on saatavilla myös 4MOTION-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla. Caddy-mallisto on täydentynyt 1,0 TSI 75 kW -bensiinimoottorilla. Ainoana luokassaan Caddy tarjoaa 2,0 TDI 110 kW 4MOTION DSG-automaatin. 4MOTION-neliveto on saatavilla myös manuaalivaihteiston yhteydessä. Muunneltava Volkswagen Caddy on luotettava ja haluttu perheenjäsen ja työkaveri. Volkswagen Caddyn muotoilu on selkeä ja dynaaminen. Caddyn sisätilat ovat ergonomiset ja viimeistellyt. Akustiikkaa on parannettu ja radio-infotainment-järjestelmät uusittu. Vakiovarusteluun kuuluvat Trendline-henkilöautomallista alkaen ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist City Emergency Brake -hätäjarrutustoiminnolla ja monitörmäysjarrutus Multi Collision Brake. Volkswagen Caddyn kaikki moottorivaihtoehdot perustuvat BlueMotion Tecnology -suunnitteluun, mikä tarkoittaa, että polttoaineenkulutus on minimoitu. Kaikissa moottoreissa on vakiovarusteena Start-Stop-järjestelmä, jarrutusenergian talteenotto ja matalan vierintävastuksen renkaat.

Volkswagen Multivan tarjoaa huippuluokan matkustusmukavuutta ja ainutlaatuista muuntautumiskykyä mitä erilaisimpiin arkipäivän ja vapaa-ajan tarpeisiin. Modernien moottoreiden, kuljettajaa avustavien järjestelmien, uuden laadukkaan sisustuksen ja mukavien Infotainment-järjestelmien sekä kuljettajan istuimen henkilökohtaisten säätömahdollisuuksien ansiosta Multivan tekee matkustamisesta ja ajettavuudesta nautinnollista. Harkitut säilytystilat, selkeä design ja hyvä näkyvyys korostavat sen monipuolisuutta. Avustinjärjestelmiin kuuluu esim. monitörmäysjarrutus, joka aktivoituu kahden erillisen tunnistimen tunnistaessa onnettomuuden. Monitörmäysjarrutus jarruttaa törmäyksen jälkeen pyrkien estämään jatkotörmäyksiä. Uusimman sukupolven moottorit tarjoavat alhaisen polttoaineenkulutuksen – tietysti ajoilosta tinkimättä. Volkswagen Multivaniin on valittavissa 2,0 TSI 150 kW -bensiinimoottori tai 2,0 TDI -dieselmoottori teholuokissa 110 kW ja 150 kW. Uusissa TDI-moottoreissa on vakiona myös BlueMotion-teknologia. 4MOTION-nelivedon ja 7-vaihteisen DSG-kaksoiskytkinvaihteiston myötä Multivan on luokkansa monikäyttöisin ja tyylikkäin edustus- ja perheauto.

Auto 2016 -tapahtuman koeajot

Koeajot kestävät 20 minuuttia ja ne tehdään aina sovittua reittiä pitkin. Koeajon voi varata etukäteen varausjärjestelmästä. Etukäteisvarauksen voi tehdä klo 10.20–11.45 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista. Koeajon voi varata myös Volkswagenin osastolta. Koeajon voi varata paikanpäällä klo 10.00–19.00 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista.

Koeajot vaativat aina rekisteröitymisen, ja sen voi tehdä joko etukäteen tai paikanpäällä Volkswagen-osastolla. Ohessa rekisteröitymislinkki: https://koeajot.slsystems.fi/. Saat koeajajanumeron, ota se ja ajokortti mukaan tapahtumaan. Mikäli teet varauksen etukäteen, valitse varausjärjestelmästä sinulle sopiva koeajoaika ja automalli. Saat vahvistuksen koeajovarauksesta. Ota vahvistus ja ajokortti mukaan tapahtumaan. Varauksen voi tehdä etukäteen perjantaille 18.11. Lauantaille ja sunnuntaille voit tehdä varauksen vasta edellisenä päivänä.

Koeajoaikoja voi varata viisi per päivä. Koeajopisteellä, halli 7, tulee olla viimeistään 10 minuuttia ennen koeajon alkua. Varauksen aika on se, jolloin koeajo alkaa ja startataan. Mukaan koeajolle tulee aina Volkswagen-hyötyautojen edustaja, jolta saat tietoa auton ominaisuuksista.