Volkswagen Hyötyautot ja autourheilun SM-sarjat jatkavat yhteistyötä

Volkswagen Hyötyautoja maahantuova VV-Auto Group Oy ja AKK Sports Oy jatkavat autourheilun SM-sarjoja koskevaa yhteistyötä vuonna 2018.

Yhteistyö kattaa kolme AKK Sports Oy:n hallinnoimaa autourheilun SM-sarjaa, jotka ovat Ralli SM, Rallicross SM sekä Rata-SM-sarjat. Yhteistyön myötä Volkswagen Hyötyautot on vahvasti esillä jokaisen sarjan kaikissa kilpailutapahtumissa ja AKK:lla on sarjojen tarpeisiin käytössään autoja Volkswagen Hyötyautojen mallistosta.

”Haluamme omalta osaltamme tukea ja kehittää suomalaista autourheilua, joka on tuottanut maallemme menestystä ja kunniaa. Volkswagen Hyötyautot on Suomen johtava pakettiautomerkki ja tarjoaa ensiluokkaista kuljetus- ja huoltokalustoa, jota autourheilun parissa toimivat aina tarvitsevat kilpailukalustosta riippumatta. Haluamme olla sekä markkinoiden että varikoiden voittaja ja yhteistyön myötä tarjoamme autourheiluseurojen jäsenille tuotteistamme ostoetuja", toteaa VV-Auto Groupin Volkswagen Hyötyautoista vastaava johtaja Juha-Pekka Sihvonen.

”Olemme tehneet jo useamman vuoden hedelmällistä yhteistyötä Volkswagen Hyötyautojen kanssa ja koemme kumppanuuden molemmin puolin erittäin antoisaksi. Meille tämä sopimus mahdollistaa ennen kaikkea paremmat logistiset mahdollisuudet sekä SM-sarjojen tunnettuuden kasvattamiseen entisestään. Lisäksi on ilo päästä tarjoamaan jäsenistöllemme etuja yhteistyökumppanuuden kautta”, kertoo AKK-Motorsport ry:n ja AKK Sports Oy:n toimitusjohtaja Tatu Lehmuskallio.

Lisätietoja:
Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, Volkswagen Hyötyautot, VV-Auto Group Oy, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi, puh. 040 767 0303
Tatu Lehmuskallio, toimitusjohtaja, AKK-Motorsport ry ja AKK Sports Oy, tatu.lehmuskallio@autourheilu.fi, puh. 0400 414 860

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja Kesko-konsernia.