Volkswagen-hyötyautot ja autourheilun SM-sarjat yhteistyöhön

AKK Sports Oy ja Volkswagen-hyötyautoja maahantuova VV-Auto Group Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen vuodelle 2016.

Yhteistyö kattaa kaikki AKK Sports Oy:n hallinnoimat autourheilun SM-sarjat, jotka ovat Rallin SM-sarja, Rallicrossin SM-sarja sekä Rata-SM -sarja. Yhteistyön myötä Volkswagen-hyötyautot on vahvasti esillä jokaisen sarjan kilpailupaikkakunnilla ja sarjojen kisajärjestäjillä tulee olemaan käytössään Volkswagen-hyötyautomalliston autoja. Lisäksi uutena yhteistyömuotona kaikki AKK-Motorsport ry:n jäsenet pääsevät hyödyntämään ostoetuja, jotka koskevat Volkswagenin mallisarjoja Transporter, Crafter, Amarok ja Caddy.

”Volkswagen on ollut markkinajohtaja Suomessa jo viisi vuotta peräkkäin ja haluaa olla tukemassa toista suomalaista menestyjää, autourheilua. Volkswagen-hyötyautot tarjoaa ensiluokkaista kuljetus- ja huoltokalustoa, jota autourheilun parissa toimivat tarvitsevat kilpailukalustosta riippumatta. Haluamme olla varikoiden voittaja ja yhteistyön myötä annamme kaikille AKK:n jäsenille tuotteistamme erityisostoetuja", toteaa maahantuoja VV-Auto Groupin Volkswagen-hyötyautoista vastaava johtaja Juha-Pekka Sihvonen.

”Volkswagenin kansainväliset saavutukset autourheilussa ja suomalainen menestys ovat loistava pohja rakentaa yhteistyökumppanuuden kautta rallin, rallicrossin ja rata SM –sarjojen tunnettavuutta laajamittaisesti myös kansallisella tasolla sekä sarjojen lisäksi myös tuoda jäsenistöllemme etuja yhteistyössä vahvan yhteistyökumppanin kanssa.”, kertoo Kai Tarkiainen, AKK Sports Oy / Ralli SM-sarjan promoottori.

Lisätietoja:
Kai Tarkiainen, Ralli SM-sarjan promoottori, AKK Sports Oy / , puh. 040  846 6766, kai.tarkiainen@autourheilu.fi
Juha-Pekka Sihvonen, johtaja, Volkswagen-hyötyautot, VV-Auto Group Oy / puh. 040 767 0303, juha-pekka.sihvonen@volkswagen.fi

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.