Volkswagen ID.3 -mallisto laajenee – viiden uuden varusteluversion myynti on alkanut

• Volkswagen ID.3 -mallisto laajenee
  • Nyt myynnissä viisi uutta varusteluversiota: Life, Business, Family ja Tech sekä Tour
  • Autoja nopeaan toimitukseen, toimitukset alkavat jo tänä syksynä
  • Volkswagen ID.3 Pure -perusversion myynti alkaa Suomessa ensi vuoden ensimmäisellä kvartaalilla - arvioitu alkaen hinta noin 31 900 euroa

Ensimmäiset uudet Volkswagen ID.3. 1ST Edition -täyssähköautot on jo luovutettu asiakkaille. Nyt tilauskirjat aukeavat ID.3 -malliston seuraaville varusteluversioille: Life, Business, Family ja Tech sekä Tour. Kaikkiin näihin viiteen varusteluversioon on valittu suosituimmiksi katsottuja varusteita ja lisävarusteita pystyy valitsemaan rajatusta valikoimasta.

Volkswagen ID.3:n Life-varusteluversion hinnat alkavat 38 886,90 eurosta ja isoimmalla akulla varustetun Tour-varusteluversion puolestaan 48 964,41 eurosta.

ID.3-malliston uudet varusteluversiot

Volkswagen ID.3:n varusteluversiot Life, Business, Family ja Tech on varustettu 58 kWh:n akulla (Pro Performance). Sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö on 310 Nm. Näillä arvoilla ID.3 kiihtyy 0–100 km/h 7,3 sekunnissa. Toimintamatka on jopa 420 kilometriä (WLTP).

Volkswagen ID.3:n varusteluversio Tour on puolestaan varustettu suurimmalla 77 kWh akulla (Pro S). ID.3 Tour on aina nelipaikkainen ja sen toimintamatka on peräti 550 kilometriä (WLTP).

Uusien Volkswagen ID.3 -varusteluversioiden erittäin kattaviin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. lämpöpumppu, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, puheohjaus, led-ajovalot, digitaalinen mittaristo, navigointilaite Discover Pro 10” kosketusnäytöllä, langaton App Connect -älypuhelinliitäntä (saatavana myöhemmin ohjelmistopäivityksenä), kaistanpitoavustin Lane Assist, pysäköintitutkat edessä ja takana, 18” teräsvanteet sekä USB C -pistokkeet. Lisäksi mukaan tulee julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 -kaapeli (Type 2). Myöhemmin ohjelmistopäivityksellä on saatavana myös etäohjattu esilämmitys/jäädytys akkuvirralla 1-alueisen Climatronic-ilmastoinnin yhteydessä.

Volkswagen ID.3 Business ja Family -varusteluversioissa on edellä mainittujen vakiovarusteiden lisäksi mm. IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, Ambiente-valaistus ohjaamossa (30 eri väriä), peruutuskamera ja avaimeton lukitus/avaus Keyless Access. Sekä Family- että Tech-varustelutasoihin kuuluu myös panoraamakatto sähköisellä kaihtimella.

ID.3 Tech- ja Tour-varusteluversiossa on vielä lisäksi Volkswagenin uusimman sukupolven kuljettajaa avustavia järjestelmiä mm. osittain automatisoitua ajamista tukeva Travel Assist, hätätilanneavustin Emergency Assist, kaistanvaihtoavustin Side Assist sekä tuulilasinäyttö AR-HUD (lisätyn todellisuuden toiminnolla).

Nämä viisi uutta Volkswagen ID.3 -varusteluversiota ovat nopean toimituksen autoja ja niiden toimitukset alkavat jo syksyllä 2020.

Tänä vuonna toimitettavissa autoissa ei ole vielä aktivoituna App Connect -toimintoja eikä AR-HUD-tuulilasinäytön lisätyn todellisuuden ominaisuuksia. Nämä ominaisuudet päivitetään autoihin ohjelmistopäivityksellä vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Mikäli on valmis odottamaan auton toimitusta alkuvuoteen 2021 silloin autossa on jo kaikki toiminnot käytössä luovutushetkellä.

Volkswagen ID.3 Pure ja muu normaalimallisto

Saksassa alle 30 000 euroa maksavan ID.3 Pure -perusversion myynti alkaa Suomessakin vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla. Suomessa ID.3. Pure -malliversion arvioitu alkaen hinta on noin 31 900 euroa. Myös tähän on saatavilla valtion myöntämä 2 000 euron täyssähköauton hankintatuki, jolloin alkaen hinta tulee jäämään alle 30 000 euron. ID.3 Pure on varustettu 45 kWh akulla ja sen toimintamatka on noin 330 km (WLTP).

Myös muiden normaalimallistoon kuuluvien malli-/akkuversioiden myynti alkaa Suomessa alkuvuodesta 2021. Arvioidut hinnat muille malleille liikkuvat 33 500–41 700 euron välissä, ja ne tullaan vahvistamaan myöhemmin tämä vuonna.

Volkswagen ID.3 -malliston hinnasto ja lisävarustehinnasto:

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.