Volkswagen ID.3 1ST -erikoismallin ennakkovaraus alkoi Suomessa

• ID3. tulee tarjoamaan toimintamatkaa 330 kilometristä 550 kilometriin (WLTP)
  • Ennakkovarauksessa erikoismalli ID.3 1ST – 30 000 auton ennakkoerä
  • ID.3 1ST:n toimintamatka jopa 420 kilometriä (WLTP)
  • Ennakkovarausmaksu 1 000 €

Volkswagen aloitti uuden täyssähköisen ID.3 1ST -erikoismallin ennakkovarauksen Suomessa.

Volkswagenin täyssähköisen ID.-perheen ensimmäinen malli ID.3 saa ensi-iltansa Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa 2019. Nyt asiakkailla on kuitenkin mahdollisuus varata ennakkoon oma ID.3 1ST -erikoismalli. Tekemällä ennakkovarauksen nettilomakkeella Volkswagen.fi-sivustolla ja maksamalla 1 000 €:n suuruisen ennakkovarausmaksun, saa asiakas mahdollisuuden tilata ID.3 1ST -erikoismallin ensimmäisten joukossa, jo ennen kuin varsinainen myynti alkaa.

Volkswagenin täyssähköauton ID.3 1ST -erikoismallin myynnin alkaessa maahantuoja on sähköpostitse asiakkaaseen yhteydessä, jolloin asiakas voi päättää minkä Volkswagen-jälleenmyyjän kanssa haluaa ostosopimuksen suhteen edetä. Volkswagen ID.3 1ST -erikoismallin tuotannon määrä on rajattu, joten ennakkovaraajat varmistavat saavansa auton ensimmäisten joukossa Suomessa, ja toimitusaika on näin mahdollisimman lyhyt. Ennakkovarauksen hinta huomioidaan osana ostosopimusta.

Volkswagen ID.3 1ST -erikoismalli on varustettu 58 kWh:n akulla ja sen toimintamatka on jopa 420 km (WLTP). ID.3 1ST -erikoismallin akkua voi ladata enimmillään 100 kW:n teholla. Ennakkovarausvaiheessa Volkswagen ID3. 1ST -erikoismalli on saatavilla neljällä eri värillä ja kolmella eri varustelutasolla:

• ID.3 1ST, jossa on laaja valikoima mukavuusominaisuuksia, kuten navigaatiojärjestelmä ja puheohjaus

• ID.3 1ST Plus, jossa on lisäksi IQ. Light -ajovalot ja monivärinen sisusta ja ulkoväri

• ID.3 1ST Max, jossa on edellä mainittujen lisäksi innovatiivisia uutuuksia, kuten täysin uudenlainen tuulilasinäyttö AR Head Up Display sekä XL panoraamakattoluukku.

Volkswagenin täyssähköauto ID.3 toimitetaan asiakkaille CO2-neutraalina. Sekä akkutuotanto että itse auton tuotanto on suunnattu vastaamaan asetettua tavoitetta, esimerkiksi käyttämällä uusiutuvaa energiaa aina kun mahdollista. Vääjäämättömät päästöt tuotantoprosessissa kompensoidaan erilaisilla vahvistetuilla ympäristöprojekteilla.

Volkswagen ID.3 1ST -erikoismallin ennakkovarauskampanjaan osallistuu 29 maata ympäri Euroopan ja saataville tulee 30 000 auton erikoiserä. ID.3 1ST:n tuotanto alkaa loppuvuodesta 2019 ja ensimmäiset asiakastoimitukset alkavat kesällä vuonna 2020. Tulevina vuosina Volkswagen suunnittelee toimittavansa asiakkailleen noin 100 000 ID.3-täyssähköautoa joka vuosi.

Volkswagen ID.3 saa ensi-iltansa Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa 2019, jolloin kerrotaan lisää auton teknisistä ja muista ominaisuuksista.

Ennakkovaraus oheisesta linkistä: https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id.html

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.