Volkswagen ID.4 – uuden täyssähköisen SUV:n ennakkomyynti alkoi Suomessa

• Volkswagen esitteli uuden täyssähköisen SUV:n, Volkswagen ID.4:n, keskiviikkona 23.9.2020
  • Vain päivää myöhemmin Volkswagen ID.4 1ST -mallien ennakkomyynti alkoi Suomessa
  • Lanseerausvaiheessa valittavana kaksi varustelutasoa: ID.4 1ST ja ID.4 1ST Max
  • ID.4 1ST -lanseerausmallin hinta alkaen 48 789,94 euroa sisältäen mm. vetokoukun
  • Toimitukset Suomeen alkavat tammikuussa 2021

Volkswagenin ensimmäisen MEB-alustarakenteelle valmistetun täyssähköisen ID.3:n asiakasluovutukset alkoivat Suomessa 11.9.2020. Uusien ID.3 -varusteluversioiden myynti alkoi vain viikko sitten ja nyt vuorossa on toinen täyssähköinen SUV-malli – Volkswagen ID.4. Volkswagen ID.4 saapuu Suomeen lanseerausvaiheessa kahtena varusteluversiona: Volkswagen ID.4 1ST ja 1ST Max. Volkswagen ID.4 1ST -mallin hinnat alkavat 48 789,94 eurosta (Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh)

Volkswagen ID.4 1ST -varustelutasot Suomessa

Volkswagen ID.4 1ST -mallin erittäin kattaviin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. lämpöpumppu, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, led-ajovalot, digitaalinen mittaristo, Discover Pro navigointilaite 10” kosketusnäytöllä, langaton App Connect -älypuhelinliitäntä, kaistanpitoavustin Lane Assist, täysautomaattinen 2-alueinen ilmastointilaite Climatronic, lämmitettävä tuulilasi, pysäköintitutkat edessä ja takana, 20” kevytmetallivanteet sekä 2 kpl:tta USB C -pistoketta. Lisäksi mukana tulee latauslaite suko-pistokkeella (Mode 2) ja julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 (Type 2) -kaapeli.

Lisäksi ID.4 1ST -mallin vakiovarusteluun kuuluvat lisäksi mm. seuraavat varusteet: vetokoukku (sähköisesti esiin vapautettava), kaukovaloavustin Light Assist, Ambiente-valaistus ohjaamossa, Design-istuimet edessä (ArtVelours-verhoilu), peruutuskamera ja metalliväri ja mustaksi maalattu ulkokatto sekä hopeanväriset kattokaiteet.

Volkswagen ID.4 1ST -mallin hinnat alkavat 48 789, 94 eurosta.

Volkswagen ID.4 1ST -malliin on saatavilla valtion myöntämä 2 000 euron täyssähköauton hankintatuki.

Volkswagen ID.4 1ST Max -mallin vakiovarusteluun kuuluvat lisäksi/tilalla mm. seuraavat varusteet: progressiivinen ohjaus, IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ja led-takavalot dynaamisella vilkulla, tuulilasinäyttö AR-HUD, sähkösäätöiset ErgoActive-istuimet edessä (ArtVelours-verhoilu), sähkösäätöinen ristiseläntuki hierontatoiminnolla, panoraamakatto sähköisellä kaihtimella, Travel Assist, hätätilanneavustin Emergency Assist, kaistanvaihtoavustin Side Assist ja ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View ja peruutuskamera Rear View sekä 21” kevytmetallivanteet.

Volkswagen ID.4 1ST Max -mallin hinnat alkavat 58 867,45 eurosta.

Volkswagen ID.4 1ST -mallit

Volkswagen ID.4 on Volkswagenin toinen malli, joka tuotetaan CO2-neutraalisti läpi koko tuotantoketjun ja toimitetaan asiakkaalle täysin CO2-neutraalina. Vääjäämättömät päästöt tuotannossa kompensoidaan erilaisten ympäristöprojektien avulla. Volkswagen ID.4 valmistetaan Zwickaun tehtaalla.

Volkswagen ID.4. on Volkswagenin toinen täyssähköauto ja ensimmäinen täyssähköinen SUV, joka on rakennettu MEB-alustarakenteelle. Volkswagen ID.4 1ST -mallit on aina varustettu 77 kWh:n Pro Performance akulla (nettokapasiteetti). Akku on valmistettu 12 moduulista, jossa kussakin on 24 pussikennoa ja kokonaisuudessaan akku painaa 493 kg. Volkswagen ID.4 1ST -mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö on 310 Nm. Se kiihtyy 0–100 km/h 8,5 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 160 km/h. ID.4 Pro Performance -mallin toimintamatka on jopa 520 kilometriä (WLTP).

Volkswagen ID.4:ssä on erittäin nopea latauskapasiteetti, sillä 125 kW:n latausteholla toimintamatkaa tulee lisää 320 kilometriä vain 30 minuutissa. Volkswagen turvaa myös akun pitkäikäisyyden ja tarjoaa akulle takuun aina 8 vuoteen tai 160 000 kilometriin saakka.

Volkswagen ID.4 istuu tiehen voimakkaan ja itsevarman ulkonäkönsä vuoksi. Muotokieli on selkeää ja soljuvalinjaista mutta samalla voimakasta. Volkswagen ID.4 yhdistää SUV-ominaisuudet edistykselliseen aerodynamiikkaan, ilmanvastuskertoimen ollessa vain 0,28.

Luvuilla ilmaistuna neliovinen ID.3 on 4 584 mm pitkä, 1 852 mm leveä, 1 612 mm korkea ja akseliväli on 2 766 mm. Volkswagen ID.4:n vetomassa on takavetoisten mallien yhteydessä 1 000/750 kg (jarrullinen/jarruton). Tavaratilan koko on 543 litraa, takaistuimet taitettuna jopa 1 575 litraa. Kaikkiin Volkswagen ID.4 1ST -malleihin on valittavissa neljä ulkovärivaihtoehtoa.

Muiden normaalimallistoon kuuluvien ID.4-malli-/akkuversioiden ja mm. 4MOTION-nelivetoversion myynti alkaa Suomessa vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana.

Uudet Volkswagen ID.4 1ST -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille tammikuussa 2021.

Volkswagen ID.4 1ST -mallien ennakkohinnasto ja lisävarustehinnasto: http://bit.ly/VolkswagenID41STHinnastojaLisävarustehinnasto