Volkswagen ID.4 – uuden täyssähköisen SUV:n ennakkomyynti alkoi Suomessa

• Volkswagen esitteli uuden täyssähköisen SUV:n, Volkswagen ID.4:n, keskiviikkona 23.9.2020
  • Vain päivää myöhemmin Volkswagen ID.4 1ST -mallien ennakkomyynti alkoi Suomessa
  • Lanseerausvaiheessa valittavana kaksi varustelutasoa: ID.4 1ST ja ID.4 1ST Max
  • ID.4 1ST -lanseerausmallin hinta alkaen 48 789,94 euroa sisältäen mm. vetokoukun
  • Toimitukset Suomeen alkavat tammikuussa 2021

Volkswagenin ensimmäisen MEB-alustarakenteelle valmistetun täyssähköisen ID.3:n asiakasluovutukset alkoivat Suomessa 11.9.2020. Uusien ID.3 -varusteluversioiden myynti alkoi vain viikko sitten ja nyt vuorossa on toinen täyssähköinen SUV-malli – Volkswagen ID.4. Volkswagen ID.4 saapuu Suomeen lanseerausvaiheessa kahtena varusteluversiona: Volkswagen ID.4 1ST ja 1ST Max. Volkswagen ID.4 1ST -mallin hinnat alkavat 48 789,94 eurosta (Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh)

Volkswagen ID.4 1ST -varustelutasot Suomessa

Volkswagen ID.4 1ST -mallin erittäin kattaviin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. lämpöpumppu, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, led-ajovalot, digitaalinen mittaristo, Discover Pro navigointilaite 10” kosketusnäytöllä, langaton App Connect -älypuhelinliitäntä, kaistanpitoavustin Lane Assist, täysautomaattinen 2-alueinen ilmastointilaite Climatronic, lämmitettävä tuulilasi, pysäköintitutkat edessä ja takana, 20” kevytmetallivanteet sekä 2 kpl:tta USB C -pistoketta. Lisäksi mukana tulee latauslaite suko-pistokkeella (Mode 2) ja julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 (Type 2) -kaapeli.

Lisäksi ID.4 1ST -mallin vakiovarusteluun kuuluvat lisäksi mm. seuraavat varusteet: vetokoukku (sähköisesti esiin vapautettava), kaukovaloavustin Light Assist, Ambiente-valaistus ohjaamossa, Design-istuimet edessä (ArtVelours-verhoilu), peruutuskamera ja metalliväri ja mustaksi maalattu ulkokatto sekä hopeanväriset kattokaiteet.

Volkswagen ID.4 1ST -mallin hinnat alkavat 48 789, 94 eurosta.

Volkswagen ID.4 1ST -malliin on saatavilla valtion myöntämä 2 000 euron täyssähköauton hankintatuki.

Volkswagen ID.4 1ST Max -mallin vakiovarusteluun kuuluvat lisäksi/tilalla mm. seuraavat varusteet: progressiivinen ohjaus, IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ja led-takavalot dynaamisella vilkulla, tuulilasinäyttö AR-HUD, sähkösäätöiset ErgoActive-istuimet edessä (ArtVelours-verhoilu), sähkösäätöinen ristiseläntuki hierontatoiminnolla, panoraamakatto sähköisellä kaihtimella, Travel Assist, hätätilanneavustin Emergency Assist, kaistanvaihtoavustin Side Assist ja ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View ja peruutuskamera Rear View sekä 21” kevytmetallivanteet.

Volkswagen ID.4 1ST Max -mallin hinnat alkavat 58 867,45 eurosta.

Volkswagen ID.4 1ST -mallit

Volkswagen ID.4 on Volkswagenin toinen malli, joka tuotetaan CO2-neutraalisti läpi koko tuotantoketjun ja toimitetaan asiakkaalle täysin CO2-neutraalina. Vääjäämättömät päästöt tuotannossa kompensoidaan erilaisten ympäristöprojektien avulla. Volkswagen ID.4 valmistetaan Zwickaun tehtaalla.

Volkswagen ID.4. on Volkswagenin toinen täyssähköauto ja ensimmäinen täyssähköinen SUV, joka on rakennettu MEB-alustarakenteelle. Volkswagen ID.4 1ST -mallit on aina varustettu 77 kWh:n Pro Performance akulla (nettokapasiteetti). Akku on valmistettu 12 moduulista, jossa kussakin on 24 pussikennoa ja kokonaisuudessaan akku painaa 493 kg. Volkswagen ID.4 1ST -mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö on 310 Nm. Se kiihtyy 0–100 km/h 8,5 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 160 km/h. ID.4 Pro Performance -mallin toimintamatka on jopa 520 kilometriä (WLTP).

Volkswagen ID.4:ssä on erittäin nopea latauskapasiteetti, sillä 125 kW:n latausteholla toimintamatkaa tulee lisää 320 kilometriä vain 30 minuutissa. Volkswagen turvaa myös akun pitkäikäisyyden ja tarjoaa akulle takuun aina 8 vuoteen tai 160 000 kilometriin saakka.

Volkswagen ID.4 istuu tiehen voimakkaan ja itsevarman ulkonäkönsä vuoksi. Muotokieli on selkeää ja soljuvalinjaista mutta samalla voimakasta. Volkswagen ID.4 yhdistää SUV-ominaisuudet edistykselliseen aerodynamiikkaan, ilmanvastuskertoimen ollessa vain 0,28.

Luvuilla ilmaistuna neliovinen ID.3 on 4 584 mm pitkä, 1 852 mm leveä, 1 612 mm korkea ja akseliväli on 2 766 mm. Volkswagen ID.4:n vetomassa on takavetoisten mallien yhteydessä 1 000/750 kg (jarrullinen/jarruton). Tavaratilan koko on 543 litraa, takaistuimet taitettuna jopa 1 575 litraa. Kaikkiin Volkswagen ID.4 1ST -malleihin on valittavissa neljä ulkovärivaihtoehtoa.

Muiden normaalimallistoon kuuluvien ID.4-malli-/akkuversioiden ja mm. 4MOTION-nelivetoversion myynti alkaa Suomessa vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana.

Uudet Volkswagen ID.4 1ST -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille tammikuussa 2021.

Volkswagen ID.4 1ST -mallien ennakkohinnasto ja lisävarustehinnasto: http://bit.ly/VolkswagenID41STHinnastojaLisävarustehinnasto

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.