Volkswagen jälleen rekisteröintitilastojen vahva ykkönen

Volkswagen oli jo neljännen kerran peräkkäin Suomen ostetuin henkilöautomerkki vuonna 2014. Uusia Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 12 988 (2,2 %) kappaletta markkinaosuuden ollessa 12,2 %.

Suomen ostetuin automalli ja suosituin Volkswagen-henkilöautomalli oli Golf 6 081 (20,1 %) kappaleella ja 5,7 % markkinaosuudella. Volkswagen on Golfilla ensimmäinen autonvalmistaja, joka tarjoaa yhden mallisarjan sisällä kaikki tällä hetkellä varteenotettavat käyttövoimavaihtoehdot: bensiini-, diesel-, korkeaseosetanoli-E85-, bio-/maakaasu-, sähkö- sekä ladattavan hybridivaihtoehdon. Vuonna 2014 Suomen markkinoille tuli toinen vahva Volkswagen-malli: uusi Passat. Yhteensä Passatteja toimitettiin 2 202 (- 5,9 %) kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,1 %. Suomalaiset auto- ja liikennetoimittajat äänestivät uuden Passatin Vuoden Auto Suomessa 2015 -palkinnon voittajaksi.

Volkswagen oli vuonna 2014 myös myydyin hyötyautomerkki. Vaikeasta pakettiautomarkkinatilanteesta huolimatta uusia Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin viime vuonna 2 978 (- 7,2 %) kappaletta markkinaosuuden ollessa 28,0 %. Joulukuussa Volkswagen toimitti 269 hyötyautoa hyvällä 30,4 % markkinaosuusvauhdilla. Kuluneen vuoden myydyin pakettiautomalli oli Volkswagen Transporter
1 888 (-3,6 %) kappaleella ja 17,8 % markkinaosuudella.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.