Volkswagen jatkaa Suomen eniten rekisteröitynä täyssähköautomerkkinä

Report this content
  • Volkswagen selkeä täyssähköautojen ykkönen tammi-kesäkuussa 27,9 % markkinaosuudella
  • Volkswagen täyssähköautojen markkinajohtaja myös kesäkuussa 294 rekisteröidyllä autolla
  • Täyssähköautojen osuus Volkswagenin rekisteröinneistä on alkuvuonna ollut 19,5 % ja kesäkuussa peräti 24,6 %
  • Volkswagen ID.3 -malliston vapaasti varusteltavien mallien myynti on alkanut

Volkswagen jatkaa vahvaa menestystään Suomen täyssähköautomarkkinalla. Malliston suosituin täyssähköauto on edelleen, Vuoden Autoksi Maailmassa 2021 valittu Volkswagen ID.4. Tammi-kesäkuussa 2021 Volkswagenin täyssähköautoja rekisteröitiin yhteensä 1 153 kappaletta, joka vastaa 27,9 % markkinaosuutta.

"Volkswagenin ensimmäinen vuosipuolisko on ollut Suomessa hyvä ja esimerkiksi alkuvuonna pelkästään Volkswagen ID.4 -mallia on rekisteröity enemmän kuin mitään muuta täyssähköautomerkkiä. Kiinnostus täyssähköautoja kohtaan on pysynyt korkealla ja niitä kysytään yhä enemmän vaihtoehtona perinteiselle polttomoottoriautolle. Suomen toimitukset ovat normaalissa aikataulussa ja autoja on myös saatavilla nopeaan toimitukseen – kesäksi ehtii vielä saada uuden täyssähköauton”, kertoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Aki Juhakorpi.

Volkswagen on Suomen eniten rekisteröity täyssähköautomerkki vuoden ensimmäisellä vuosipuoliskolla.  Kesäkuun loppuun mennessä (1-6/2021) uusia Volkswagenin täyssähköautoja rekisteröitiin yhteensä 1 153 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 27,9 %. Mallikohtaisesti tarkasteltuna rekisteröinnit jakautuvat alkuvuonna seuraavasti: ID.4 715 kpl, ID.3 339 kpl ja e-up! 99 kpl.

Kesäkuussa uusia Volkswagenin täyssähköautoja rekisteröitiin yhteensä 294 kappaletta markkinaosuuden ollessa 27,9%. Rekisteröinnit jakautuvat eri mallien kesken seuraavasti: ID.4 214 kpl, ID.3 61 kpl ja e-up! 19 kpl. Volkswagen ID.4:n menestyksestä kertoo myös  kesäkuun rekisteröinnit, sillä ID.4 oli kaikkien autojen rekisteröintitilastossa sijalla seitsemän.

Suomessa on nyt myös myynnissä Volkswagenin täyssähköinen nelivetoinen ID.4 GTX –malli. Lisäksi Volkswagen ID.3 -malliston vapaasti varusteltavien mallien myynti on alkanut 30.6.2021.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.