Volkswagen kasvavan pakettiautomarkkinan ylivoimainen ykkönen tammikuussa

Volkswagen sai erittäin vahvan lähdön vuoden 2017 pakettiautomarkkinoille. Volkswagen-pakettiautojen markkinaosuus oli tammikuussa 26,3 %, mikä takasi pakettiautojen markkinajohtajuuden peräti 9,2 %-yksikön erolla tilastokakkoseen. Kaikkiaan Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin tammikuussa 378 kappaletta, mikä merkitsi huimaa 35,5 % kasvua edellisvuoden tammikuuhun verrattuna.

Pakettiautojen mallikohtaisten rekisteröintien ykkönen oli Volkswagen Transporter 271 kappaleella ja 18,8 % markkinaosuudella. Peräti 53,5 % (145 kpl) tammikuussa rekisteröidyistä Transportereista oli nelivetoisia 4MOTION-malleja ja Volkswagen oli myös nelivetoisten pakettiautojen ylivoimainen markkinajohtaja.

Kaiken kaikkiaan Volkswagen-hyötyautojen malleja rekisteröitiin eri ajoneuvoluokissa 492 kappaletta, joten tammikuu oli Volkswagen-hyötyautoille historian paras Suomessa.

"Vuosi 2016 oli meille erittäin hyvä, mutta kamppailimme lähes koko vuoden suuren maailmanlaajuisen kysynnän aiheuttamien pitkien toimitusaikojen kanssa. Nyt kun ne on selätetty ja toimituskyky kunnossa, on meillä erinomaisen hyvä asema markkinoilla. Vuoden pakettiautoksi 2017 valitun uuden Crafterin kevään aikana tapahtuva ensiesittely tulee vielä entisestään merkittävästi parantamaan tarjontaamme", kertoo Juha-Pekka Sihvonen, VV-Auto Groupin Volkswagen-hyötyautot-osaston johtaja.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.