Volkswagen pakettiautojen selkeä ykkönen vuonna 2017

Vuosi 2017 oli menestys Volkswagen Hyötyautoille. Kaiken kaikkiaan Volkswagen Hyötyautojen mallisarjoihin kuuluvia autoja luovutettiin Suomen maahantuojan kautta eri ajoneuvoluokissa 4 717 kappaletta, mikä on uusi ennätys. Näistä Suomessa rekisteröitiin 4 680 kappaletta.

Hyötyautojen merkittävimmässä ajoneuvoluokassa pakettiautoissa Volkswageneita rekisteröitiin Suomessa 3 838 kappaletta ja Volkswagen oli selkeä markkinajohtaja 24,7 % markkinaosuudella. Suomessa rekisteröidyistä Volkswagen-pakettiautoista nelivetoisia 4MOTION-malleja oli 1 800 kappaletta eli 47 % kaikista Volkswagen-pakettiautoista. Volkswagen oli myös nelivetoisten pakettiautojen ylivoimainen markkinajohtaja 43,8 % markkinaosuudella.

Suomen ostetuin pakettiautomalli oli Volkswagen Transporter 2 571 rekisteröinnillä ja 16,6 % markkinaosuudella. Volkswagen Transportereista 1 385 kappaletta eli peräti 54 % oli nelivetoisia 4MOTION-malleja ja Transporter olikin ylivoimainen nelivetoisten pakettiautomallien markkinajohtaja Suomessa.

Pelkästään pakettiautorekisteröinnit nostivat Volkswagen Transporterin sijalle 8. kaikkien Suomessa myytävien automallien joukossa ja Transporter T6-mallisarjan henkilöautoversiot (Transporter Kombi, Multivan) mukaan lukien rekisteröintejä kertyi yhteensä 2 977 kappaletta. Kaikkien nelivetoisten automallien joukossa Volkswagen Transporter oli pelkästään pakettiautorekisteröinneillä sijalla 2. ja Transporter T6-mallisarjan henkilöautoversiot mukaan lukien Suomen eniten rekisteröity samaa korimallia oleva nelivetoinen automallisarja.

"Vuosi 2017 oli meille kokonaisuudessaan erittäin hyvä. Laaja mallistomme on kaikilta osin uudistunut ja ensimmäisen vuosineljänneksen lopulla saimme vielä Vuoden Pakettiautoksi 2017 valitun täysin uuden ja odotetun Volkswagen Crafterin Suomeen. Kansainvälistä menestystä tuli myös pick-up-luokassa, sillä Volkswagen Hyötyautojen Amarok voitti Vuoden Pick-up 2018 -palkinnon (IPUA2018)", kertoo Juha-Pekka Sihvonen, Volkswagen Hyötyautojen johtaja VV-Auto Group Oy:stä.

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Finland

Volkswagen Hyötyautot muutti kirjoitusasunsa

Vuoden 2018 alusta alkaen Volkswagen Hyötyautojen brändi kirjoitetaan uuden kirjoitusasun mukaisesti. Vanha Volkswagen-hyötyautot väliviivalla kirjoitettuna jää pois, ja uusi kirjoitusasu on Volkswagen ja Hyötyautot erikseen ja molemmat isolla alkukirjaimella – Volkswagen Hyötyautot. ”Uusi kirjoitusasu mukailee kansainvälistä muotoa, ja yhtenäistää viestintäämme ja markkinointiamme”, selventää Riitta Karjalainen, Volkswagen Hyötyautojen viestintäpäällikkö.