Volkswagen pakettiautojen ylivoimainen ykkönen helmikuussa

Volkswagen oli pakettiautojen ylivoimainen markkinajohtaja helmikuussa yli 30 % markkinaosuudella.

Viime vuoden pakettiautomarkkinan ykkönen Volkswagen jatkaa vahvaa suoritustaan myös vuonna 2018. Volkswagen-pakettiautojen markkinaosuus oli helmikuussa 30,5 %, mikä takasi pakettiautojen markkinajohtajuuden 8,6 %-yksikön erolla tilastokakkoseen. Kaikkiaan Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin helmikuussa 368 kappaletta. Tammi-helmikuussa Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin yhteensä 732 kappaletta, mikä vastaa 27 % markkinaosuutta.

Pakettiautojen mallikohtaisten rekisteröintien ykkönen oli jälleen Volkswagen Transporter 272 kappaleella ja 22,6 % markkinaosuudella. Helmikuussa rekisteröidyistä Transportereista nelivetoisten 4MOTION-mallien osuus oli 35,7 %. Volkswagen jatkaa nelivetoisten pakettiautojen ylivoimaisena markkinajohtajana. Volkswagen Crafterin rekisteröinnit puolestaan kasvoivat helmikuussa huikeat 284,6 % edellisvuoden helmikuuhun verrattuna.

"Vuosi 2018 on aloitettu samoissa merkeissä kuin mihin viime vuoden lopulla jäätiin: meillä on Suomen vaativiin olosuhteisiin mainiosti sopivan laajan malliston ja verkostomme ansiokkaan työn vuoksi erinomaisen hyvä asema markkinoilla. Vuoden pakettiautoksi 2017 valitun uuden Crafterin mallisto täydentyy tänä vuonna ja pystymme sen myötä edelleen merkittävästi parantamaan tarjontaamme", kertoo Juha-Pekka Sihvonen, VV-Auto Groupin Volkswagen Hyötyautojen johtaja

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2020 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 5,3 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Volkswagen oli Suomen eniten rekisteröity täyssähköautomerkki Suomessa vuonna 2020 ja toiseksi ostetuin henkilöautomerkki. Vuonna 2020 uusia Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 9 945 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Vuoden 2020 aikana rekisteröitiin 500 kappaletta ID.3, 329 e-up! ja 158 e-Golf -täyssähköautoa sekä 6 e-Crafteria. Volkswagen oli myös joulukuun 2020 ykkönen täyssähköautojen rekisteröinneissä 229 kappaleella ja 21,7 % markkinaosuudella. Volkswagenin suosituin malli vuonna 2020 oli edellisvuosien tapaan Golf 2 386 rekisteröidyllä autolla. Ladattavien hybridien rekisteröintien kasvu oli myös erityinen ilonaihe, niiden rekisteröinnit kasvoivat 81,6 %. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.