Volkswagen pakettiautomarkkinan selvä ykkönen alkuvuonna 2018

Volkswagen oli pakettiautojen selkeä markkinajohtaja tammi-maaliskuussa 26,2 % markkinaosuudella. Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin tammi-maaliskuussa yhteensä 1 104 kappaletta. Volkswagen oli ainoa merkki, joka ylsi yli 1 000 pakettiauton rekisteröintiin.

Pakettiautojen mallikohtaisten rekisteröintien ykkönen oli edelleen Volkswagen Transporter 778 kappaleella. Kestomenestyjän osuus Suomen pakettiautomarkkinasta oli 18,5 %. Lähes joka viides Suomessa rekisteröity pakettiauto oli Volkswagen Transporter. Volkswagenin pakettiautomalliston kovin nousija oli kuitenkin uusi Volkswagen Crafter, jonka myynti kasvoi tammi-maaliskuussa peräti 119,1 %.

Volkswagen merkkinä ja Transporter mallina hallitsivat ylivoimaisesti myös nelivetoisten pakettiautojen markkinaa. Nelivetoisissa pakettiautoissa Volkswagenin markkinaosuus oli peräti 41,0 % ja Transporterin 29,6 %.

"Vuosi 2018 on ollut meille toistaiseksi erittäin menestyksellinen. Volkswagenilla on Suomen vaativiin olosuhteisiin erinomaisesti sopiva laaja mallisto, jolle verkostomme on onnistunut saavuttamaan vahvan aseman markkinoilla. Nelivetoisten mallien osuus on ollut yli 40 % ja automaattivaihteisten mallien yli puolet pakettiautomyynnistämme. Automaattimallien kovaan kysyntään vastataksemme aloitamme huhtikuussa koko etuvetoisen umpipakettiautomallistomme kattavan kampanjan, jonka puitteissa asiakkailla on mahdollisuus hankkia automaattivaihteinen auto erityisen edullisesti”, kertoo Juha-Pekka Sihvonen, VV-Auto Groupin Volkswagen Hyötyautojen johtaja.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.