Volkswagen T-Roc nyt myynnissä

Volkswagenin uusi, kompaktin kokoluokan crossover, T-Roc sai hinnat.  SUVin ominaisuudet ja hatchbackin dynaamisuuden yhdistävän T-Rocin hinnat alkavat 23 604,72 eurosta (1,0 TSI 85 kW (115 hv)).

Moottorivalikoimaan kuuluu myös 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) -bensiinimoottori ja 2,0 TDI 110 kW (150 hv) -dieselmoottori 4MOTION-nelivedolla, ja joko manuaalivaihteistolla tai DSG-automaattivaihteistolla. Mallisto täydentyy myöhemmin vielä 2,0 TSI 140 kW (190 hv) ja 1,6 TDI 85 kW (115 hv) sekä 2,0 TDI 140 kW (190 hv) -moottoreilla. Vuoden vaihteen jälkeen tarjolle tulee myös 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG-automaattivaihteistolla ja kesällä 4MOTION-nelivedon ja DSG-automaattivaihteiston yhdistelmänä.

Volkswagen T-Rocin moottorit ovat taloudellisia ja tehokkaita. Esimerkiksi 1,0-litrainen bensiinimoottori tuottaa tehoa 85 kW (115 hv) ja vääntöä 200 Nm. NEDC-syklin mukainen polttoaineenkulutus on 5,1 l/100 km ja CO2-päästöt 117 g/km. Tehokkain 2,0-litrainen bensiinimoottori puolestaan tuottaa tehoa 140 kW (190 hv) ja vääntöä 320 Nm. Tämä tehopakkaus kiihtyy 0–100 km/h 7,2 sekunnissa ja se saavuttaa 216 km/h huippunopeuden. Malliston huippuversiot on varustettu aina 4MOTION-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla. T-Rocin 4MOTION-nelivetomalleissa on myös aina 4MOTION Active Control -järjestelmä ajoprofiilin valinnalla. Valittavana on neljä eri 4MOTION-ajoprofiilia: Normal, Snow, Offroad ja Offroad Individual.

Uusi Volkswagen T-Roc perustuu MQB A1 -alustarakenteelle ja tarjoaa kompaktista koostaan huolimatta paljon tilaa. T-Roc on 4 234 mm pitkä ja akseliväli 2 603 mm. Uuden Volkswagen T-Rocin tavaratila on 445 litraa, takaistuimet taitettuna tavaratila kasvaa aina 1 290 litraan saakka. 4MOTION-nelivetomalleissa tavaratila on 392 litraa. Kuljettaja ja matkustajat istuvat korkealla, etuistuimet ovat 572 mm ja takaistuimet 618 mm tiestä mitattuna.

Karismaattiset muotoiluelementit tekevät T-Rocista sekä itsevarman että ilmeikkään. Kestävät tummat muoviset loka- ja alasuojat suojaavat auton alustaa ja luovat voimakkaan off-road efektin. Perusvarustelutason lisäksi saatavilla on Style ja Sport -varustelutasot. Style-varustelutaso korostaa mukavuutta ja ulkonäköseikkoja, kun taas Sport-varustelutaso painottaa urheilullisuutta.

Uusi T-Roc on Volkswagenin ensimmäinen SUV, joka on saatavilla kaksivärisenä. Style ja Sport -varustelutasojen lisävarusteena saatavissa oleva kaksivärimaalaus kattaa katon lisäksi sekä ulkopeilit että A-pilarin. Style-varustelutasossa katto voi olla musta, valkoinen, ruskea tai punainen ja Sport-varustelutasossa musta tai punainen. Perus ja Style -varustelutasoihin on saatavissa myös led-ajovalot ympyränmuotoisilla päiväajovaloilla ja Sport-varustelutasossa ne ovat vakiovaruste. Volkswagen T-Rociin on saatavilla 11 eri ulkoväriä. Myös sisätilojen viimeistelyyn on tarjolla useita eri värivaihtoehtoja.

Uusi Volkswagen T-Roc tarjoaa uusimman sukupolven teknologian. T-Rocissa on vakiovarusteena Composition Colour infotainment-järjestelmä 6,5” kosketusnäytöllä sisältäen USB-pistokkeen sekä matkapuhelimen Bluetooth-liitännän. Keskikonsolista löytyy myös oma paikka älypuhelimelle. Uuteen T-Rociin on saatavilla lisävarusteena myös toisen sukupolven 10,25” digitaalinen mittaristo Active Info Display (Sport-varustelutasossa vakiovaruste). Mittaristo ja infotainment-järjestelmä on integroitu yhdeksi kokonaisuudeksi. Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -älypuhelinliitännät ovat vakiovarusteena Style ja Sport-varustelutasoissa. Car-Net Security ja Service -palvelut ovat saatavana myöhemmin lisävarusteena, ja ne sisältävät mm. polttoainekäyttöisen lisälämmittimen yhteydessä online-ohjauksen.

Uuden Volkswagen T-Rocin kuljettajaa avustavien järjestelmien valikoima on laaja. Perusvarustelutasossa on vakiovarusteina mm. ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella, monitörmäysjarrutusjärjestelmä Post Collision Braking System ja kaistanpitoavustin Lane Assist. Style ja Sport -varustelutasoissa vakiovarusteena on myös esimerkiksi mukautuva vakionopeudensäädin ACC.

Lisävarusteena saatavilla oleva kuljettajaa avustavat järjestelmä -paketti sisältää kaukovaloautomatiikka Light Assistin, katvealueen varoitin Blind Spotin, hätätilanneavustin Emergency Assistin ja ruuhka-avustin Traffic Jam Assistin. Saatavilla on myös Design- ja Sport -paketit, joilla T-Rocin sisä- ja ulkotiloja voi personoida entisestään.

Uuden Volkswagen T-Rocin hinnasto ja lisävarustehinnasto:

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.