Volkswagen T-Roc R -konseptiauto saa näyttelyensi-iltansa Genevessä

• Lähellä tuotantoa oleva konseptiauto esittelee kompaktin T-Rocin uuden huipputehokkaan version
  • R-merkityn T-Rocin urheilullinen muotoilu sisältää myös uudistetut etu- ja takapuskurit
  • T-Roc R yhdistää tietyn elämäntavan ja tehokkuuden

Volkswagen esittelee Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä (7.–17.3. 2019) uuden huippumallin menestyksekkäästi vuonna 2017 lanseeratusta crossover-mallistostaan – uuden T-Roc R:n. Uusi suorituskykyinen Volkswagen R -malli ei vakuuta pelkästään vaikuttavilla suorituskykytiedoillaan. Volkswagen T-Roc R:n urheilulliset ominaisuudet korostuvat nimenomaan R-malleille ominaisissa ja suunnitelluissa ulkomuodoissa ja sisätiloissa.

Vuoden 2017 lopulla Volkswagen laajensi mallistoaan ja toi markkinoille täysin uuden crossoverin kompaktiin kokoluokkaan: T-Rocin. Terävät linjat ulkopuolella ja korkeaa käytännöllisyyttä sisäpuolella. Tyylikäs monitaituri, joka yhdistää SUV:n parhaat ominaisuudet ja kompaktin Hatchbackin dynamiikan. T-Roc on kotonaan niin kaupungissa kuin maailma kauneimmilla ajoreiteilläkin.

T-Rocin harmooninen konsepti on sen menestyksen salaisuus ja se on innoittanut jo useita asiakkaita. Sen jälkeen kun T-Roc lanseerattiin marraskuussa 2017, sitä on myyty maailmanlaajuisesti noin 200 000 kappaletta. Nyt uusi T-Roc R laajentaa kompaktin crossoverin laajaa valikoimaa erittäin urheilullisella versiolla, ja joka vetoaa individualisteihin, jotka arvostavat niin tyylikästä ulkonäköä kuin erinomaista suorituskykyä.

Volkswagen R kehitti ja testasi uutta T-Roc R:ää mm. legendaarisella Nürburgringin radalla. Auton kehityksessä olivat mukana myös Volkswagenin kilpa-ajajat WRX-sarjan maailmanmestari Petter Solberg ja Volkswagenin tehdaskuljettaja Benjamin Leuchter.

Volkswagen R on Volkswagen AG:n sataprosenttisesti omistama itsenäinen tytäryhtiö. R-kirjainta on käytetty kuvaamaan kilpa-autoilun (Racing) läheistä yhteyttä yhtiön autoihin jo ensimmäisestä mallista, Golf R32:stä lähtien.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.