Volkswagen toimitti City Car Clubille 18 uutta Volkswagen Passat Variant GTE:tä

Report this content

Volkswagen Center Airport on toimittanut kotimaiselle yhteiskäyttöautopalveluja tarjoavalle City Car Clubille 18 uutta ladattavaa Volkswagen Passat Variant GTE plug-in-hybridiä. Kyseessä on Suomen suurin yksittäinen Volkswagen Passat GTE -toimitus.

Volkswagen on toimittanut City Car Clubille jo aikaisemmin 15 Volkswagen Poloa sekä kaksi Volkswagen Beetleä.  Volkswagen Polot ja Beetlet ovat jo liikenteessä ja yhteiskäytössä. Kaikki 18 Volkswagen Passat Variant GTE:tä luovutettiin puolestaan City Car Clubille marraskuussa. Neuvotteluja käydään edelleen myös Volkswagen-hyötyautojen kanssa, sillä City Car Clubin tavoitteena on, että kaikki autot olisivat jatkossa Volkswageneita.

Volkswagen Center Airportin myyntipäällikkö Antti Kallio toteaa: "Aloitimme neuvottelut autojen vaihdosta vuosi sitten lokakuussa ja olen erittäin tyytyväinen, että pääsimme sopimukseen. Samassa yhteydessä allekirjoitimme yhteistyösopimuksen, joka kattaa kaikkien City Car Clubin autojen huolenpitosopimukset ja ympärivuotisen rengassäilytyksen. Tämän lisäksi merkkihuoltomme asensi kaikkiin autoihin City Car Clubin ovienavauslaitteiston, joka toimii heidän omalla mobiilisovelluksellaan. Rakensimme asiakkaalle todellisen "yhden luukun" palveluratkaisun."

Volkswagen Center Airport valikoitui neuvotteluiden tuloksena City Car Clubin yhteistyökumppaniksi. "Valintaan vaikutti Volkswagenin edistykselliset autot ja vahva brändi, jolla tuomme lisäarvoa myös City Car Clubin palveluihin. Uudella autokannalla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laadukkaita käyttöautoja", kertoo City Car Clubin toimitusjohtaja Pekka Pere.

City Car Club päätyi neuvotteluiden päätteeksi Volkswagen Passat Variant GTE plug-in-hybrideihin ja Volkswagen Poloihin. Passat Variant GTE:hen päädyttiin, koska autoissa on hybridijärjestelmä, joka tuo autoon lisätehoa. Hybridivoimalinja toimii huomaamattomasti, joten auto on käyttäjälle miellyttävä ajettava. Myös automaattivaihteisto vaikutti suuresti päätökseen.

Rahoitusratkaisun City Car Clubin tarpeisiin tuotti suurin suomalainen leasingyritys Secto Automotive

"Autot menivät vuokratoimintaan, joten City Car Clubin tarpeita vastaavan rahoitus- ja palvelupaketin kasaaminen vaati pientä räätälöintiä", kertoo puolestaan Secto Automotiven avainasiakkuuspäällikkö Kalle Sormunen.

"Perinteinen leasing ei tässä tapauksessa ollut oikea ratkaisu, joten toteutimme palvelupaketin, joka sisältää huoltoleasingin palveluelementit ja jonka rahoituselementit sopivat vuokraustoimintaan.  Autokanta on helppohoitoinen ja kulut helppo budjetoida tuleville vuosille", Sormunen jatkaa. Yhteistyö autot toimittaneen Volkswagen Center Airportin ja asiakkaan välillä oli jälleen kerran jouhevaa, todella sujuvasti saatiin uusia vähäpäästöisiä hybridejä Suomen teille.

Volkswagen Passat ja Passat Variant GTE

Volkswagen Passat ja Passat Variant GTE ovat plug-in-hybridejä, joiden toimintamatka pelkällä sähköllä on noin 50 kilometriä. Ladattavan hybriditekniikan ansiosta polttoaineenkulutus laskee. Volkswagen Passat GTE:ssä on kaksi moottoria: 1,4-litrainen bensiinimoottori teholtaan 115 kW (156 hv) ja sähkömoottori teholtaan 85 kW (115 hv).  Yhteisteho on 160 kW (218 hv). Passat GTE kiihtyy 0-100 km/h vain 7,6 sekunnissa.

Litiumioniakun energiasisältö on 9,9 kWh. Yhdistelmäkulutus on 1,7 l/100 km ja CO2-päästöt 38 g/km. Volkswagen Passat GTE:n energiankulutus on 12,2 kWh/100 km, euroissa se merkitsee alle kolmea euroa. Latausajat ovat 4 tuntia 15 minuuttia (10 A)/2,3 kW ja 2 tuntia 30 minuuttia (16 A)/3,6 kW. Vaihteistona Passat GTE:ssä on erityisesti hybridikäyttöön kehitetty kuusivaihteinen DSG-automaattivaihteisto.

Passat GTE:n ulkoinen olemus ja sisustus noudattavat Volkswagenin sähköautojen piirteitä, sinisen värin toimiessa korostusmerkkinä. Passat GTE:n vakiovarusteisiin kuuluvat led-ajovalot, sadetunnistin, pysäköintitutkat edessä ja takana, Comfort-etuistuimet, ympäristöntarkkailujärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, monitörmäysjarrutustoiminto, tilapäislatauslaite ja latauskaapeli. Suomen kieli on valittavissa monitoiminäyttöjen, mittariston, radioiden ja navigaattoreiden valikoihin. Passat GTE on todiste siitä, että sähköinen liikkuvuus on mahdollista jo nyt – ilman kompromisseja.

Lisätietoja:
Volkswagen Center Airport: myyntipäällikkö, Antti Kallio, p. 050 386 1555
City Car Club: toimitusjohtaja, Pekka Pere, p. 040 767 5100
Secto Automotive: avainasiakkuuspäällikkö, Kalle Sormunen, p. 040 900 0231

Suomen kaupunkiautot Oy, eli City Car Club on 100 % kotimainen yhteiskäyttöautopalveluja tarjoava yritys, joka toimii Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa. City Car Clubin palveluja voi vapaasti käyttää jäseneksi rekisteröitynyt asiakas. Yrityksellä on noin 4000 asiakasta, joista neljännes on aktiivisia jäseniä. City Car Clubilla on tällä hetkellä käytössään satakunta autoa, ja autojen nouto- ja palautuspisteet sijaitsevat yli 130 kadunvarsipisteessä. Autoja siirretään asiakkaiden tarpeen ja varaustilanteen mukaan.