Volkswagen Touareg V8 TDI saa ensi-iltansa Geneven autonäyttelyssä

• Ensiluokkaista suorituskykyä: uusi Touareg V8 TDI 310 kW:n (421 hv) teholla on nyt Volkswagenin tehokkain malli
  • Ekologinen jättiläinen: uusi 4,0-litrainen huippumoottori täyttää uuden Euro 6d-TEMP -päästöstandardin
  • Maksimaalista mukavuutta: ylellinen nahkasisustus ja ilmajousitus

Volkswagen juhlii Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä uuden Touareg V8 TDI:n ensi-iltaa. Sen 310 kW:n (421 hv) teho tekee siitä saksalaisen autonvalmistajan tehokkaimman dieselmoottorilla varustetun SUV:n. Huipputeknologisen turbodieselmoottorin maksimivääntö saavuttaa urheiluauton tason: 900 Nm. Ajetaanpa sitten alhaisella nopeudella, kiihdyttäen tai maastossa – tämä voima tarjoaa erinomaiset ajo-ominaisuudet.

Uuden Touaregin V8 TDI osoittaa dynamiikkansa potentiaalin 250 km/h huippunopeudella ja kiihtymällä 0–100 km/h vain 4,9 sekunnissa. Kuten kaikki muutkin Touaregin malliversiot uusi V8-moottori täyttää Euro 6d-TEMP -päästöstandardin.

Touaregin huippuversioon on markkinasta riippuen tarjolla Elegance-, Atmosphere tai R-Line -varustelutaso. Elegance tarjoilee sisämateriaaleissa metallia ja viileitä sävyjä, kun taas Atmospheren erityisen elegantit korostukset ovat puolestaan puuta ja se tarjoaa lämpimämpiä värisävyjä.

Sisämateriaaleista istuimet ja oven sisäpinnat ovat korkealaatuista nahkaa. Suuri lasipintainen Innovision Cockpit -ohjaamo näyttää kuljettajalle kaiken tarvittavan informaation. Discover Premium Infortainment -järjestelmän 12-tuuman mittaristo ja 15-tuuman värillinen kosketusnäyttö yhdistyvät yhdeksi digitaaliseksi viihde- ja toimintojärjestelmäksi.

Uuteen Touareg V8 TDI:n on saatavilla mm. ilmajousitus, Comfort-istuimet, varashälytin ja polkimet ruostumattomasta teräksestä sekä Light&Sight-valopaketti sekä 20-tuuman vanteet.

Touareg V8 TDI:n kattava varustelu sisältää huipputeknologisia kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Saatavana on esimerkiksi pimeänäköavustin Night Vision, joka havaitsee ihmiset ja eläimet lämpökameran avulla. Saatavilla on myös ruuhka-avustin Traffic Jam Assist ja kaistanvaihtoavustin Side Assist sekä Front Cross Traffic Assist, joka varoittaa auton edessä risteävästä liikenteestä. Teknologiat kuten nelipyöräohjaus ja aktiivinen kallistuksenvaimennus tekevät ajamisesta ja auton hallinnasta entistä helpompaa. Uusi Touareg V8 TDI on varustettu yhdellä maailman parhaista valojärjestelmistä – IQ.Light led-matriisiajovalot tuovat lisäturvaa ja mukavuutta pimeässä ajamiseen.

Volkswagen Touareg V8 TDI -mallin lisäämisestä Suomen myyntiohjelmaan tehdään päätös myöhemmin tänä vuonna.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille yli 6,2 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 195 878 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös yli 10 000 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 86 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 70 vuotta. Vuonna 2019 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 11 807 kappaletta markkinaosuuden ollessa 10,5 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2019 oli edellisvuoden tapaan Golf 3 396 rekisteröidyllä autolla ja 3,0 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös Volkswagen Polo 1,8 % markkinaosuudella. Hiljattain lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 474 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 37 jälleenmyyjää ja 43 valtuutettua merkkihuoltoa. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.