Volkswagen tuo Frankfurtiin täysin uuden Tiguanin

Kymmenen faktaa uudesta Volkswagen Tiguanista

1. Volkswagen Tiguan ensiesitteltiin Suomessa Helsinki Motorshow´ssa joulukuussa 2007. Malli uudistui vuonna 2011. Nyt Frankfurtissa esiteltävä täysin uusi Volkswagen Tiguan tulee markkinoille vuonna 2016, ja Suomeen uutta Tiguania odotetaan saapuvaksi ensi kesänä.
  2. Täysin uusi Volkswagen Tiguan perustuu Volkswagenin modulaariseen MQB-rakentee­seen.
  3. Uuden Volkswagen Tiguanin akseliväli on kasvanut 77 mm, kokonaispituus 60 mm ja tavaratila 50 l. Mallin kattokorkeus on madaltunut 33 mm, mutta sisätilat ovat kasvaneet.
  4. Uudessa Volkswagen Tiguanissa vakiovarusteina ovat mm. kaistanpitoavustin Lane Assist, aktiivinen konepelti ja ympä­ristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla sekä nyt myös jalankulkijatunnistuk­sella.
  5. Uusi Tiguan saa myös uudet innovatiiviset kuljettajaa avustavat järjestelmät, kuten hätätilanneavustin Emergency Assistin, ruuhka-avustin Traffic Jam Assistin ja katvealueen varoitin Blind Spotin.
  6. Uudessa Volkswagen Tiguanissa on edelleen luokkansa suurin perävaunumassa: jopa 2 500 kg. Perävaunun peruuttamisessa avustaa innovatiivinen peruutusavustin Trailer Assist.
  7. Uuden Volkswagen Tiguan -malliston huippumalli on 176 kW (240 hv) TDI Biturbo -versio.
  8. Uuden Volkswagen Tiguanin Comfortline-varustetasoon sisältyvät mm. pysäköintitutkat edessä ja takana sekä Light Assist.
  9. Uuden Volkswagen Tiguanin Highline-varustetasoon sisältyvät Comfortline-varusteiden lisäksi mm. led-ajo- ja -takavalot, mukautuva vakionopeussäädin ACC, digitaalinen mittaristo Active Info Display ja Ambiente-valot.
  10. 4MOTION-malleissa ajoprofiilin valinta on vakiona.

Volkswagen – Ajamista rakastaville. Volkswagen-henkilöautot on läsnä yli 150 markkinalla maailmanlaajuisesti ja se valmistaa autoja yli 50 paikkakunnalla ja 14 maassa. Vuonna 2017 Volkswagen-henkilöautoja toimitettiin asiakkaille 6,23 miljoonaa sisältäen myyntimenestysmalleja kuten Golf, Tiguan, Jetta tai Passat. Tällä hetkellä Volkswagen-henkilöautot työllistää maailmanlaajuisesti 198 000 työntekijää. Volkswagen-henkilöautot brändillä on myös 7 700 jälleenmyyjää, jotka työllistävät yhteensä 74 000 työntekijää. Volkswagen kehittää jatkuvasti ja säännönmukaisesti autonvalmistuksen tuotantomenetelmiä. Sähköautoilu, älykäs liikkuminen ja digitalisaatio ovat yrityksen strategisia pääkehityskohteita Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta. Vuonna 2018 Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 13 273 kappaletta markkinaosuuden ollessa 11,2 % (ilman matkailuautoja). Volkswagenin suosituin malli vuonna 2018 oli edellisvuoden tapaan Golf 4 623 rekisteröidyllä autolla ja 3,8 % markkinaosuudella. Vuoden menestyjiin kuului myös uusi Volkswagen Polo, sillä sen rekisteröinnit kasvoivat yli 47 %. Vuonna 2018 lanseerattu Volkswagen T-Roc kuului myös vuoden onnistujiin 1 057 rekisteröidyllä kappaleella. Suomessa Volkswagen-asiakkaita palvelee 41 jälleenmyyjää ja 53 valtuutettua merkkihuoltoa 41 paikkakunnalla. Volkswagen-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Volkswagen Suomi on osa K Auto Oy:tä ja Kesko-konsernia.