Volkswagenin osuus Suomen täyssähköautorekisteröinneistä jo lähes kolmannes

• Volkswagen on Suomen rekisteröidyin täyssähköautomerkki tammi-elokuussa lähes 30 % markkinaosuudella
  • Volkswagen täyssähköautojen markkinajohtaja myös elokuussa 248 rekisteröidyllä autolla
  • Volkswagen ID.4 -mallin rekisteröinnit ylittäneet jo 1 000 kappaleen rajan
  • Volkswagen ID.5 GTX -konseptiauto esitellään Münchenin autonäyttelyssä syyskuun alussa

Volkswagenin täyssähköautomalliston suosio jatkuu Suomessa. Tammi-elokuussa 2021 Volkswagenin täyssähköautoja rekisteröitiin yhteensä 1 686 kappaletta, joka vastaa 29,6 % markkinaosuutta. Malliston suosituin täyssähköautomalli on yhä Volkswagen ID.4.

"Volkswagenin täyssähköautomallisto on saanut Suomessa hurjan hienon vastaanoton. Esimerkiksi tänä vuonna pelkästään Volkswagen ID.4 -mallia on rekisteröity yli 1 000 kappaletta. Tuota rajapyykkiä ei ole toinen täyssähköautomerkki pystynyt rikkomaan edes yhden vuoden aikana. Täyssähköautojen osalta toimituksissa on mallikohtaisesti vaihtelevia viivästyksiä, mutta esimerkiksi ID.3-mallia ja Volkswagen e-up! -mallia on saatavilla myös nopeaan toimitukseen”, kertoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Aki Juhakorpi.

Volkswagen on edelleen Suomen eniten rekisteröity täyssähköautomerkki vuonna 2021. Mallikohtaisesti tarkasteltuna suosituin on Volkswagen ID.4., jonka kuluvan vuoden rekisteröinnit (1 087 kpl) ovat huikeat 19,1 % kaikista Suomessa rekisteröidyistä täyssähköautoista. Volkswagenin muita täyssähköautoja on rekisteröity tähän mennessä seuraavasti: ID.3 479 kpl ja e-up! 120 kpl.

Elokuussa uusia Volkswagenin täyssähköautoja rekisteröitiin yhteensä 248 kappaletta markkinaosuuden ollessa 30,8%. Rekisteröinnit jakautuvat eri mallien kesken seuraavasti: ID.4 162 kpl, ID.3 77 kpl ja e-up! 9 kpl.

Nyt myös ensimmäiset nelivetoiset Volkswagen ID.4 GTX -mallit ovat saapuneet koeajettaviksi Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille. Volkswagenin täyssähköautomallisto laajenee edelleen ja seuraavana vuorossa on uusi nelivetoinen SUV-coupé ID.5 GTX, jonka Volkswagen esittelee Münchenin autonäyttelyssä syyskuun alkupuolella.

Lähde: dun&bradstreet

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Suomi, riitta.karjalainen@volkswagen.fi, 040 578 3924.