Volkswagenin uusi täyssähköinen konseptiauto yhdistää SUVin ja Coupén

• Nollapäästöinen auto nelivedolla mahdollistaa autonomisen ajamisen
• Kompaktin kokoluokan täyssähköauto on Volkswagen I.D. -perheen uusi jäsen

Volkswagen tuo markkinoille lähitulevaisuudessa uuden sähköautomalliston. Volkswagen esittelee uuden tärkeän sähköautoilun edelläkävijän huhtikuisessa Shanghain autonäyttelyssä – Volkswagen I.D. crossover -konseptiauton.  Konseptiauto on merkin ensimmäinen täyssähköauto kompaktissa crossovereiden kokoluokassa, jossa yhdistyy SUV ja neliovinen coupémainen muotoilu.

Tämä konseptiauto on kolmas I.D.-perheen jäsen ja seuraa vuonna 2016 Pariisissa esiteltyä I.D.:tä ja Detroitissa 2017 esiteltyä I.D. BUZZia. Volkswagen I.D. crossover on uuden sukupolven nollapäästöinen auto, jossa on pitkä toimintamatka ja karismaattinen, täysin uudenlainen sähköautomuotoilu. Kaikki I.D.-mallit vakuuttavat uudenlaisilla sisätiloillaan niin suunnittelun, muunneltavuuden, koon kuin mukavuudenkin puolesta.

I.D.-perheen uusi jäsen on urheilullinen, interaktiivinen, nollapäästöinen ja nelivetoinen sähköauto. Pitkä toimintamatka, joka on verrattavissa nykyisiin bensiinimoottorisiin autoihin, tekee siitä sopivan myös pitkille ajomatkoille. Kuten I.D.ja I.D BUZZ, tämä konseptiauto ajaa täysin autonomisesti. Autonominen ajotoiminto saadaan aktivoitua painamalla ohjauspyörän keskellä olevaa Volkswagen-logoa. Ohjauspyörä painuu sisään sähköisesti ja muodostaa yhden yhtenäisen osan ohjaamon digitaalisten näyttöjen ja toimintojen kanssa. Täyssähköauto tarkkailee ja ennakoi ympäristöään ja muita tielläliikkujia laserskannereiden, ultraäänisensoreiden ja tutkien sekä kameroiden avulla.

Volkswagen on asettanut selkeät tavoitteet sähköautojensa markkinoille tulon edistämiseksi aina pienen volyymin erikoismalleista sarjatuotannon volyymimalleihin. Shanghain autonäyttelyssä esiteltävä konseptiauto osoittaa kuinka monipuolinen sähköautomallisto Volkswagenilla tulee olemaan vuonna 2020.