CITYAutosalpa - AUTOLIIKE LAHDEN YDINKESKUSTASSA

AUTOSALPA OY LEHDISTÖTIEDOTE 26.10.2004 CITYAutosalpa - AUTOLIIKE LAHDEN YDINKESKUSTASSA Autosalpa Oy avaa yleisölle keskiviikkona 27.10.2004 uudentyyppisen City-liikkeen aivan Lahden ydinkeskustassa Aleksanterinkadulla. Tilaa uudessa liikkeessä on noin 300 m2 ja näyteikkunapinta-alaa runsaasti, mikä mahdollistaa autojen hyvän esillepanon. Tilaa on riittävästi jopa 5-7:lle autolle. Liike toimii ns. Nova-talon katutasossa osoitteessa Aleksanterinkatu 7. "Tavoitteenamme on tuoda edustamamme automerkit - erityisesti uutuudet - lähemmäs ostajakuntaa ja tehdä autoihin tutustuminen mahdollisimman vaivattomaksi tapahtumaksi", sanoo Autosalpa Oy:n toimitusjohtaja Jorma Sirén. "Samalla tulemme tietysti yrityksenä kuin myös tuotemerkkeinä aiempaa vahvemmin näkyviin Lahden katu-kuvassa", jatkaa Sirén. Autosalpa Oy:n Lahden toimitalo sijaitsee Holmassa Jatkokadulla, noin 10 minuutin ajomatkan päässä keskustasta. "Uudella liikkeellä tulemme Lahden ydinkeskustaan - sinne, missä asiakasvirratkin ovat", sanoo Autosalpa Oy:n Lahden johtaja Ari Kirvesniemi. "Tavallaan toimimme tässä vastavirtaan. Kaupunkien keskustathan ovat tyhjentyneet autoliikkeistä. Me teemme nyt juuri päinvastoin ja tulemme aivan Lahden ydinkeskustaan. Uskon, että tällä tavoin pystymme tavoittamaan aiempaa suuremman joukon autoistamme kiinnostuneita. Ja mikä tärkeintä, autoihin tutustuminen City- liikkeessämme on todella helppoa", jatkaa Kirvesniemi. City-liike tulee olemaan avoinna tiistaista lauantaihin. Liike on koko ajan miehitetty ja siellä tulee työskentelemään tarpeen mukaan 1- 2 henkilöä. Autosalpa Oy Autosalpa Oy on alkujaan vuonna 1957 Kouvolaan perustettu autoliike, joka toimii myös Kotkassa, Porvoossa ja Lahdessa. Autosalpa Oy edustaa Volvo- ja Renault- henkilöautoja sekä Renault -tavara-autoja. Toiminnan avainlukuja: 2003 E2004 Liikevaihto 79 meur 86 meur Liikevoitto 4,8 meur 4,5 meur Henkilökunta 135 140 Myynti: - uudet autot 1432 1500 - käytetyt autot 2411 2600 Autosalpa Oy on yksityisessä omistuksessa oleva perheyhtiö. LISÄTIEDOT Jorma Sirén, 05-7410 120 toimitusjohtaja 0400-435 219 Ari Kirvesniemi 03-5540 456 johtaja/Lahti 0400-744 635 Tj Pekka Tefke, Volvo Auto: - CITY Autosalpa MALLIKSI MUILLEKIN - Lahdessa puhaltavat raikkaat yrittäjätuulet. Tästä City -projektista voisivat muutkin ottaa mallia! Volvo Auto Oy Ab:n toimitusjohtaja Pekka Tefken mielestä autokauppa tarvitsee nyt uusia ideoita ja ratkaisuja, jotka lisäävät ostokiinnostusta ja asiakastyytyväisyyttä. Autosalpan ratkaisu tuoda mallistonsa keskelle kaupunkia asiakkaiden keskuuteen on yksinkertaisuudessaan loistava. - Autosalpa on moderni ja dynaaminen yritys, joka vuosien varrella on aina ollut valmis kokeilemaan uusia toimintamalleja. Kaupunkien keskustoissa ei juuri autokauppoja näy, mutta trendi saattaa nyt kääntyä. Autoa ostamassa oleva asiakas on varmasti tyytyväinen, Pekka Tefke toteaa. 140 000 autoa Autoverouudistuksen jälkeinen ostobuumi on Pekka Tefken mielestä nyt tasaantumassa, sama koskee käytettyjen henkilöautojen tuontia. Tämän vuoden myynti asettunee 140 000 uuden auton tasolle. - Olemme ottaneet askeleen kohti eurooppalaista tasoa. On tärkeää, että vanhentunut autokantamme on vihdoin lähtenyt uusiutumaan, olimmehan kyseenalaisella jumbosijalla yhdessä Kreikan kanssa Länsi-Euroopan autokannan ikärakennetta tarkastellessamme. Sillä on suoraan myönteiset vaikutukset sekä ympäristökysymyksiin että liikenneturvallisuuteen. Viime vuosien myynnin kasvun takana ovat selkeästi yksityiset autonostajat. Yritysmyynti on edelleen melko vaatimattomalla tasolla. - Yrityspuolella katsotaan nyt selvästi mihin maailmanpolitiikka öljyhintoineen kääntyy. Yrityksissä jatketaan monta kertaa mieluummin leasingsopimusta kuin hankitaan uutta. Jossakin vaiheessa patoutuminen kuitenkin purkautuu ja silloin on autokauppiaan oltava hereillä, Tefke toteaa. Voimakas kasvutavoite Sekä Volvon että Renaultin tehtaat elävät parhaillaan voimakasta kasvun aikaa. Volvo kirjannee tänä vuonna myyntiennätyksen 440 000 autolla. Erityisesti USA:n markkinat vetävät, uutuudet Volvo S40/V50 yhdessä Volvo XC90 SUV-mallin kanssa ovat ylittäneet tavoitteet. Tehtaan asettama 600 000 auton vuosituotantotavoite 2010 on toteutumassa. Myös Renaultin tavoite on korkealla. Viiden vuoden kuluttua tuotannon lasketaan saavuttavan neljän miljoonan auton rajan. Tämän vuoden tuotanto on 2,3 miljoonaa autoa. Toteuttaakseen suunnitelmansa Renault on päättänyt panostaa uusiin tuotantolaitoksiin Iranissa, Kolumbiassa, Marokossa, Romaniassa, Venäjällä ja Kiinassa. Ensi vuonna tulee markkinoille myös konsernin "5000 euron" malli Logan. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/ index.asp?pmid=49856 CityAutosalpa, Aleksanterinkatu 7 [REMOVED GRAPHICS] [REMOVED GRAPHICS] [REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/26/20041026BIT00150/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/26/20041026BIT00150/bild.html Kuvia