Ilmaise yksilöllisyyttäsi uudella Volvo XC40 SUV-mallilla

Lukuisia ulko- ja sisäväriyhdistelmiä tarjoava uusi Volvo XC40 nostaa valinnanvapauden uudelle tasolle. XC40 on Volvon ensimmäinen malli pienten SUV-autojen premiumluokassa.

Innolla odotettu XC40 paljastetaan lähiaikoina. Se täydentää Volvon SUV-tarjontaa joukosta erottuvalla ulkoasullaan ja on suunnattu yksilöllisyyttä arvostavalle kuljettajalle.

XC40 vie Volvon uusille poluille. Suunnittelijat ovat saaneet vapauden luoda auton, joka tuo pienten katumaastureiden premiumsegmenttiin kauan kaivattua eloisuutta, yksilöllisyyttä ja leikkisyyttä.

– Halusimme tehdä XC40:stä raikkaan, luovan ja erottuvan Volvo -malliston jäsenen, jonka avulla kuljettajat voivat ilmaista persoonallisuuttaan tien päällä. XC40:n kuljettajat ovat kiinnostuneita muodista, designista ja populaarikulttuurista ja asuvat usein suurissa vilkkaissa kaupungeissa. He haluavat auton, joka kuvastaa heidän persoonaansa. XC40 on juuri heille sopiva vaihtoehto, kertoo Volvon designjohtaja Thomas Ingenlath.

XC40 tarjoaa laajan ja leikkisän väripaletin, joka tekee siitä Volvo -malliston ilmeikkäimmän auton. Kokonaisuus kuvastaa kuljettajien ulospäin suuntautunutta persoonaa.

– Asiakastutkimuksemme osoitti, että XC40 ja tämä segmentti tarvitsivat tavallista laajempaa väri- ja materiaalivalikoimaa. Volvo ei ole koskaan ennen suunnitellut XC40:n kaltaista autoa, joten saimme aloittaa puhtaalta pöydältä ja antaa mallille energiaa ja iloisuutta, lisää Volvon suunnittelujohtaja Robin Page.

Katumuoti, kaupunkiarkkitehtuuri, huippuluokan designesineet ja populaarikulttuuri olivat kaikki inspiraation lähteinä, kun Volvon suunnittelutiimi laati materiaali-, kuvio- ja värivaihtoehtoja uuteen XC40-malliin.

– Haimme inspiraatiota XC40:n väreille ja materiaaleille monista eri lähteistä ja yhdistelimme niitä. Loimme auton, joka näyttää raikkaalta ja itsevarmalta, sanoo Volvon väri- ja materiaalijohtaja Ebba Maria Thunberg.

Tarjolla on laaja valikoima korivärivaihtoehtoja yksivärisistä teemoista eloisiin yhdistelmiin, joiden avulla omistaja voi ilmaista itseään. Sisustusvaihtoehdot tarjoavat todella nuorekasta premium-tunnelmaa.

XC40:n uusia sisustusratkaisuja ovat mm. lämmin Lava Orange lattiaverhoilu, Oxide Red verhoilu sekä valikoima uusia koristuksia ja materiaaleja, joiden muotoilu on saanut innoituksensa kaupunkiarkkitehtuurista ja kartoista. Luonnolliset huopapohjaiset matot sekä katto- ja oviverhoilut antavat kokonaisuudelle modernin lisäsäväyksen.

– Momentum-varustetaso on malliston muotipainotteisin vaihtoehto, joka sisältää eloisia koriväriyhdistelmiä. R-Design- ja Inscription-tasot kuvastavat dynaamisempaa premium-tunnelmaa, Ebba Maria Thunberg kertoo.

Katso video täältä

21.7..2017

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com
www.volvoingolf.com

Volvo Car Group vuonna 2016

Tilivuonna 2016 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 153,1 miljoonaa euroa (700,0 miljoonaa euroa vuonna 2015). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 18,9 miljardia euroa (17,2 miljardia euroa). Vuoden 2016 myynti käsitti ennätykselliset 534 332 autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin kasvua vuoteen 2015 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2016 yhteensä 534 332 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2016 yli 31 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvon designjohtaja Thomas Ingenlath