Kaikki uudet Volvo -mallit voivat nyt vastaanottaa automaattisia ohjelmistopäivityksiä

Kaikissa nyt myynnissä olevissa uuden mallivuoden 2023 Volvo -malleissa on automaattinen ohjelmistopäivitystoiminto (OTA), joka on tärkeässä roolissa Volvon tavoitteessa tehdä asiakkaidensa autoista jatkuvasti parempia. Tämä kehitysaskel vakiinnuttaa samalla Volvon asemaa yhtenä alan johtotekijöistä autojen langattomien päivitysten saralla.

Teknologia otettiin ensimmäisenä käyttöön Volvon täyssähkömalleissa ja jatkossa koko mallisto voi vastaanottaa auton käyttöjärjestelmän päivityksiä langattomasti ja automaattisesti.

Tuoreimman OTA-päivityksen myötä Android-käyttöjärjestelmällä varustettujen Volvojen omistajat ovat voineet päivittää auton tieto- ja viihdejärjestelmän uusimpaan Android™ Automotive OS- versioon Android 11. Päivitys tarjoaa käyttöön uusia sovelluksia Google Play -palvelussa ja videon suoratoisto-ominaisuuden odotetaan tulevan saataville myöhemmin tänä vuonna.

Uusin OTA-päivitys toi mukanaan myös monia parannuksia, kuten paremman energianhallinnan ilmastointiajastimien avulla sekä mobiilisovelluksen toimintoihin ja auton sovelluksiin liittyviä päivityksiä.

Energianhallintaa koskevat parannukset auttavat ylläpitämään optimaalisia lämpötiloja kylminä ja lämpiminä päivinä, mikä voi pidentää toimintamatkaa. Volvo Cars -sovellus saa jatkossa useammin latauksen etenemistä koskevia päivityksiä autosta.

Uusin OTA-päivitys oli yhtiön kahdeksas autopäivitys, ja se tavoitti yli 190 000 Volvo -autoa eri puolilla maailmaa.

Uusin julkaisu toi OTA-päivitykset ensimmäistä kertaa useille uusille markkinoille, kuten Intiaan, Taiwaniin ja Uuteen-Seelantiin. Päivitykset otettiin aikaisemmin tänä vuonna käyttöön Etelä-Koreassa, Australiassa, Thaimaassa ja Singaporessa, mikä nosti päivitettyjen autojen lukumäärää merkittävästi.

“Kun kaikki Volvo -mallit voivat vastaanottaa automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tavoitteemme asiakkaiden autojen jatkuvasta parantamisesta voi toteutua käytännössä. Tämä on tärkeä merkkipaalu: päivitämme nyt kaikkia malleja suurimmalla osalla markkinoista ja tuomme etäpäivitysten tarjoamat edut yhä suuremmalle määrälle asiakkaita”, Volvon päätuotejohtaja Henrik Green sanoo.

Kehittämällä ohjelmistoa ja OTA-päivityksiä yrityksen sisällä Volvo voi jatkuvasti lisätä uusia ominaisuuksia ja parantaa olemassa olevia toimintoja.

Volvo paljasti lisäksi tänään, että se tuo Googlen sovelluksilla ja palveluilla, kuten Google Assistant ja Google Maps, varustetun tieto- ja viihdejärjestelmänsä koko myynnissä olevaan mallistoon. Näin markkinoiden parhaimmistoon kuuluva tieto- ja viihdealusta leviää yhä laajemmalle tarjoten yhteyden ja pääsyn tunnettuihin sovelluksiin ja palveluihin.

Volvon tieto- ja viihdejärjestelmä on kehitetty yhdessä Googlen kanssa, ja se tarjoaa Volvon asiakkaille käyttäjäystävällisen yhdistetyn käyttöliittymän.

Lisätietoja toimittajille

• Edellä mainittujen ominaisuuksien ja palvelujen saatavuus voi vaihdella markkinakohtaisesti.
  • Markkinat, joilla Volvo Cars nyt ottaa käyttöön OTA-päivitykset, ovat Australia, Hongkong, Intia, Etelä- Korea, Malesia, Uusi-Seelanti, Singapore, Taiwan ja Thaimaa.
  • OTA-ominaisuus ja Googlen palvelut eivät ole saatavilla Volvo XC40 -mallin kaikissa versioissa.
  • Google, Android, Google Play jaa Google Maps ovat Google LLC:n tavaramerkkejä.

7.4.2022

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Cars vuonna 2021

Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 2,0 miljardia euroa. Tuotot vuonna 2021 olivat 27,0 miljardia euroa, ja maailmanlaajuinen kokonaismyynti käsitti 698 700 autoa.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä, jonka autoja myydään asiakkaille yli 100 maassa. Volvo Cars on listattu Tukholman Nasdaq-pörssiin lyhenteellä “VOLCAR B”.

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Volvon tavoitteena on olla pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä, ja se on sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen tavoitteenaan olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvolla oli vuoden 2021 joulukuussa noin 41 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa, Daqingissa ja Taizhoussa (Kiina). Volvolla on lisäksi tutkimus- ja kehitystyö- sekä muotoilukeskuksia Göteborgissa, Camarillossa (USA) ja Shanghaissa (Kiina).

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.