Kiinalainen juttu: Volvo kolmen kärkimerkin joukossa

• Volvon imago vahvistuu koko ajan • Painopiste asiakastyytyväisyydessä • Pitkäkestoiset tavoitteet ja asiakassuhteet

Volvo Cars vahvistaa asemiaan Kiinan automarkkinoilla. Volvo on Acorn Researchin tekemän tutkimuksen mukaan Kiinan kolmanneksi arvostetuin premium-automerkki. Laaja-alaisen tutkimuksen piiriin kuului ylemmän luokan ajoneuvojen omistajia seitsemästä kiinalaisesta kaupungista. Acorn on yksi Kiinan ja Aasian suurimmista tutkimusketjuista, ja se on analysoinut automerkkien suorituksia Aasiassa 1990-luvun alusta lähtien. Tasaista kasvua Viimeisin tutkimus osoittaa, että Volvo-merkki on kokenut Kiinassa kuuden edellisvuoden aikana vankkaa kasvua. “Volvo on uuden selvityksen mukaan erittäin haluttu merkki ja samalla tasolla muiden ylemmän luokan autonvalmistajien kanssa. Tämä on meille erittäin innostava haaste. Asiakkaillamme on suuria odotuksia Volvoa kohtaan. Meidän täytyy huolehtia siitä, että he saavat meiltä ensiluokkaista palvelua ja laatua,” Volvon pääjohtaja Hans-Olov Olsson totesi Auto Shanghai 2005 -näyttelyssä. Perinteitä ja innovaatiota Volvolla on lähes 80 vuoden taakse ulottuvat rikkaat perinteet. Yhtiön ydinarvoiksi tunnustetut turvallisuus, ympäristöystävällisyys ja korkea laatu ovat merkittävä osa tuota perintöä. Nykyaikaiset Volvot tunnetaan lisäksi tyylikkäästä muotoilusta ja dynaamisista ajo-ominaisuuksista. “Kaikkien Kiinassa myytävien autojen valmistuksessa on korostettu Volvolle tärkeitä turvallisuus- ja luotettavuusratkaisuja. Ajoneuvot yhdistävät mukavuuden ja toimivuuden korkeaan laatuun. Ne ovat tyylikkäitä ja jännittäviä, ja niitä on suoranainen ilo ajaa. Volvo-autot ovat täydellinen yhdistelmä perinteisiä ja nykyaikaisia arvoja,” Hans-Olov Olsson toteaa. Yhtenäisyys on tärkeää Volvo koordinoi myyntiverkostoaan Kiinassa Ford Motor Companyn muiden premium-merkkien - Jaguarin ja Land Roverin - kanssa. Volvolla ollaan kuitenkin tietoisia merkin omien standardien tärkeydestä, joten yhtiö tekee kaikkensa, jotta jokainen uusi Volvo-kauppias pystyy vastaamaan asiakkaiden toiveisiin ja noudattaa korkeita laatu- ja palvelustandardeja. Pitkäkestoista toimintaa “Haluan korostaa, että lähestymistapamme pohjautuu Volvon perinteisiin luoda kestäviä asiakassuhteita. Emme ole hakemassa nopeita, lyhyen aikavälin hyötyjä. Tavoitteemme ovat pitkäkestoisia ja olemme markkinoilla vakavissamme. Haluamme luoda organisaation, josta on hyötyä sekä Volvolle että Kiinan yleiselle kehitykselle. Imagotutkimusten myönteiset tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä,” Hans-Olov Olsson toteaa. Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Tekniset tiedot voivat vaihdella maittain ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta. 28.6.2005 www.media.volvocars.com