Korjaus tiedotteeseen, uudet kuvat: Ensiesittelyssä urheilullinen Renault Mégane Extreme

Hallitseva Formula 1 –maailmanmestari suuntaa moottoriurheiluosaamistaan myös kuluttajien ulottuville. Renault lanseeraa uuden Mégane Extreme Renault F1 Team –erikoismallin. Se on merkittävin uutuus Renault mallistoon tänä vuonna. Asiakkaat hyötyvät F1-tallin luotettavuudesta ja tehokkuudesta, kun kokemuksia siirretään kilparadoilta arkiajoon.

Uusi Renault Mégane Extreme lanseerataan Suomessa Renault- jälleenmyyjien luona viikolla 12. Mégane Extremen vakiovarustus on erittäin kattava. Confort varustetason lisäksi mallissa on muun muassa nahkapäällysteinen ohjauspyörä, 16" Tuxedo kevytmetallivanteet, urheilullinen verhoilu ja Dynamique tason kojelauta punaisin somistein. Confort taso pitää sisällään muun muassa ESP:n, ilmastoinnin, sähkötoimiset etu- ja takalasit ja ulkopeilit, aurinkoverhot takaovissa sekä radio CD:n.

Korivaihtoehtoina Mégane Extreme -erikoismallissa on 5-ovinen Hatchback, Sedan sekä Break. Moottorivaihtoehtoja ovat 1.6, 2.0 ja 1.5dCi, lisäksi Break-mallissa vielä 1.9dCi. Renault Mégane Extremen uutuusväri on urheilullinen Pavot punainen metalliväri. Kattavasta vakiovarustustasosta huolimatta hinnat ovat erittäin kilpailukykyiset, sillä Confort tason auton normaalihintaan verrattuna Extreme on jopa 300 euroa edullisempi. Esimerkkinä Mégane Extreme 1.6 16V manuaali on hinnaltaan 23.300 euroa.

Formulakausi ja Renaultin testiajot
Formula kausi starttaa 18. maaliskuuta Melbournessa, Australiassa. Renault F1-kuljettaja Heikki Kovalainen lähtee tulevaan Formula-kauteen luottavaisin mielin. Pitkän odotuksen jälkeen hän pääsee taas ajamaan kilpaa. Tavoitteet on asetettu jalat tukevasti maassa. "Ensimmäisessä kilpailussa maaliin ja mieluiten pisteille. Se olisi hyvä alku. Suorituksia pitäisi pystyä parantamaan pitkin kautta", Heikki kertoo.

Testaaminen on F1-auton kehittämisessä ensiarvoisen tärkeää, jotta voi menestyä kovassa kilpailussa. Samaa testaamisen periaatetta sovelletaan myös tuotantoautojen suunnittelussa. Myös kuluttajalle halutaan korostaa testaamisen merkitystä, sillä vain testaamalla on mahdollista todeta auton todelliset ominaisuudet ja sen soveltuvuus omiin tarpeisiin. Tämän takia Formula 1 näkyy vuonna 2007 myös Renault jälleenmyyjien toiminnassa: perinteisiä autojen koeajoja kutsutaan testiajoiksi. Kuluttaja saa testiajon jälkeen arvioida kirjallisesti auton ominaisuuksia. Vuoden 2007 alusta tällaisia testiajoja on tehty useita satoja.

9.3.2007

Lisätietoa: