Korkein arvosana kaikille testatuille Volvo -malleille

Volvo Cars on jälleen menestynyt hyvin vuosittaisissa IIHS Top Safety Pick+ -testeissä. Tämän vuoden listalla neljälle Volvo -mallille on myönnetty korkein mahdollinen arvosana ja turvallisuussuositus: S60, V60, S80 ja XC60. Volvo Cars oli ainoa eurooppalainen autovalmistaja joka sai enemmän kuin kaksi mallia listalle.

- Volvo Carsin sitoutuminen jokapäiväiseen turvallisuuteen ja Visio 2020, jonka mukaan vuonna 2020 kukaan ei menehdy tai loukkaannu vakavasti uudessa Volvossa osoittaa halumme kehittyä jatkuvasti tällä saralla. Keskitymme todellisiin tapahtumiin, auto-onnettomuuksien moniin eri syihin ja seurauksiin. On tietenkin hienoa, että johtavat turvallisuusjärjestöt huomioivat meidän kehittyneet turvallisuusinnovaatiomme näin merkittävällä tavalla, sanoo Volvon tutkimus- ja kehitystyön johtaja Peter Mertens.

Top Safety Pick+ -arvosanan vaatimukset, erityisesti koskien etutörmäyksiä, ovat tiukemmat kuin viime vuonna. Uusien vaatimusten täyttämiseen autoilta vaaditaan automaattijarrutus pysähdykseen saakka tai vauhdin vähentäminen ennen törmäystä eri testatuissa nopeuksissa.

Volvo Carsin automaattinen jarrutusjärjestelmä, City Safety, joka on vakiovarusteena kaikissa uusissa Volvoissa, auttaa tehokkaasti välttämään peräänajoja kaupunkiliikenteessä, jos edellä oleva auto pysähtyy äkillisesti. Volvo City Safety –teknologia on todistettavasti vähentänyt vahinkotapauksia 16 prosentilla*.

- Volvo Carsin uraaurtava turvallisustyö on saanut ansaittua huomiota vuosien saatossa monessa yhteydessä. Hyvä esimerkki Volvon turvallisuusinnovaatioista on kolmipisteturvavyö, jonka Volvo toi markkinoille jo 1959 ja jota tänä päivänä käytetään kaikissa autoissa. Täysin uuden Volvo XC90:n markkinoilletulon myötä vuonna 2015 Volvo tulee tarjoamaan markkinoiden kehittyneimmän törmäyksenestojärjestelmän vakiovarusteena, sanoo Thomas Broberg, Volvo Carsin turvallisuuskonsultti.

Toimittajille: IIHS ei testannut kaikkia USA:n markkinoilla olevia Volvo -malleja. Volvo XC70 -mallia ei testattu ja täysin uusi Volvo XC90 tulee markkinoille myöhemmin.

*IIHS Status Report Vol. 48, No.3, April 25, 2013.

23.12.2014

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com