PEKKA TEFKE VOLVO AUTON TOIMITUSJOHTAJAKSI

PEKKA TEFKE VOLVO AUTON TOIMITUSJOHTAJAKSI Varatuomari Pekka Tefke (53) on valittu Volvo Auto Oy Ab:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Pekka Tefke aloittaa uudessa tehtävässään syyskuun 1.pnä 2003. Pekka Tefkellä on pitkäaikainen Volvo -kokemus. Vuosina 1994-1999 hän toimi SuomenVolvo/Renault -organisaation rahoitusyhtiö Devocon toimitusjohtajana ja Volvo Auton johtoryhmän jäsenenä. Vuosina 2000-2001 hän toimi Volvo Car Finance -yhtiön Pohjoismaiden aluejohtajana ja vuonna hän 2001 hän siirtyi vetämään Volvo Financial Services -yhtiön Euroopan yksikköä, asemapaikkanaan Göteborg. Tefke on hallituksen puheenjohtaja mm Saksan, Sveitsin, Italian, Espanjan, Hollannin ja Belgian Volvo -rahoitusyhtiöissä. - Aloitan uudessa tehtävässäni mitä haastavimpana ajankohtana. Olen suurella mielenkiinnolla seurannut tapahtumia Suomessa ja autoverotuksen uudistus yhdistettynä ryhmäpoikkeusasetuksen purkamiseen luovat aivan uuden pelikentän maamme autokaupassa, Pekka Tefke toteaa. Pekka Tefke tuntee sekä Volvo Auton maahantuontiorganisaation että jälleenmyyjäverkoston erittäin hyvin. Hänen arvionsa mukaan tämä auttaa häntä ottamaan lentävän lähdön uudessa työtehtävässään. - On hyvä nähdä, että Suomen autokauppa nyt käy ja että yli-ikäinen autokantamme uudistuu. Näin saamme turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ajoneuvoja maanteillemme. Volvo Auto - organisaatio edustaa maamme ehdotonta autokaupan huippua ja siellä myös aiomme sen pitää, Pekka Tefke painottaa. Volvo Auton nykyinen toimitusjohtaja Mika Seitovirta siirtyy 1.6.2003 Hartwallin vetäjäksi. Vt toimitusjohtajana kesän yli toimii hallintojohtaja Casimir Bäck. 28.05.2003 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00620/wkr0002.pdf