Polestar 1 nyt ennakkotilattavissa myös Suomessa

Uuden urheilullisten sähköautojen merkin ensimmäinen auto Polestar 1 on nyt ennakkotilattavissa 18 maassa eri puolilla maailmaa. Tämä on viimeisin vaihe Polestar-merkin hiljattain alkaneella matkalla. Polestar 1 -malli on nähtävissä ensimmäistä kertaa julkisesti parhaillaan meneillään olevassa Geneven autonäyttelyssä.

Ennakkotilausten lisäksi käyttöön on otettu uusi auton suunnittelutyökalu, jolla asiakkaat voivat visualisoida oman Polestar 1 -autonsa ennen tilauksen tekemistä.

– Jo yli 7 000 ihmistä on osoittanut kiinnostusta Polestar 1 -autoa kohtaan, joten olemme erittäin iloisia asiakkaiden intohimoisesta suhtautumisesta tuotteeseemme. Otamme nyt seuraavia askeleita eteenpäin kohti tämän kauniin auton toimittamista ensimmäisille asiakkaille, kertoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.

Ennakkotilausprosessi käsittää 2 500 euron ennakkomaksun, joka toimii vuoronumerona Polestar 1 -jonossa. Ennakkotilauksen voi nyt tehdä 18 maassa: Kiina, USA, Ruotsi, Saksa, Norja, Hollanti, Tanska, Suomi, Iso-Britannia, Espanja, Ranska, Portugali, Puola, Italia, Itävalta, Sveitsi, Belgia ja Kanada.

Polestar 1 on suorituskykyinen coupé-mallinen GT-hybridi, joka kehittää tehoa 600 hevosvoimaa ja vääntöä 1 000 Nm. Toimintasäde pelkällä sähköllä ajettaessa on 150 kilometriä, mikä on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla.

13.3.2018

Kuvia ja muita mediatietoja on ladattavissa osoitteessa media.polestar.com.

Yhteystietoja

Duncan Forrester, PR ja viestintä

duncan.forrester@polestar.com

Brent Ellis, PR ja viestintä, Eurooppa

brent.ellis@polestar.com

Sunnie Zhang, PR ja viestintä, Kiina

sunnie.zhang@polestar.com

John Paolo Canton, PR ja viestintä, Amerikka

jp.canton@polestar.com

Tietoja Polestarista

Polestar on Volvo Car Groupin uusi urheilullisten sähköautojen merkki. Polestar hyötyy teknisistä synergioista Volvo Carsin kanssa ja merkittävistä mittakaavaeduista Volvo -yhteytensä ansiosta. Nämä synergiat antavat Polestarille mahdollisuuden suunnitella, kehittää ja valmistaa omia tehokkaita urheilullisia sähköautoja.

Polestar aloittaa uuden aikakauden Polestar 1 -mallilla, jota tuotetaan pienempiä volyymejä. Se on urheilullinen GT-sähköhybridi-coupé, joka kehittää 600 hevosvoimaa tehoa ja 1 000 Nm vääntöä. Toimintasäde pelkällä sähköllä ajettaessa on 150 kilometriä, mikä on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla. Tulevaisuudessa mallistoon liittyvät Polestar 2- ja Polestar 3 -autot. Ne ovat kuljettajakeskeisiä akkusähköajoneuvoja, joita tuotetaan suurempia määriä.

Polestar valmistaa Polestar Engineered -nimen alla S60 ja V60 Polestar -malleja. Ne kehittävät 367 hevosvoimaa tehoa ja sisältävät yli 250 muutosta Volvon tavallisiin tuotteisiin verrattuna. Yhtiö tarjoaa myös Polestar Engineered -suorituskykypäivityksiä ja moottoriohjelmistojen optimointeja nykyisiin Volvo -tuotteisiin.

Jo yli 7 000 ihmistä on osoittanut kiinnostusta Polestar 1 -autoa kohtaan, joten olemme erittäin iloisia asiakkaiden intohimoisesta suhtautumisesta tuotteeseemme
Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath