Purjehdi maapallon ympäri mobiililaitteellasi

Virtuaalinen Volvo Ocean Race 2014-15 on kuin oikea purjehdus paitsi että voit osallistua siihen kotisohvalta käsin. Vuoden 2011-12 Volvo Ocean Race -pelissä suomalainen Mikael Nyberg pelasi itselleen unelmamatkan Uuteen Seelantiin voittamalla yhden osuuden purjehduspelissä. Nyt Volvo Ocean Race -purjehdus maailman ympäri on jälleen täällä ja pelaajilla on mahdollisuus voittaa itselleen matka etappisatamaan.

- Se oli ikimuistettava tapahtuma, kun vielä Thomas Johanson liittyi Puma -projektiin yhdelle etapille juuri Aucklandissa ja esitteli oman veneensä ja projektinsa kädestä pitäen, kertoo Nyberg.

Jos on meno valtamerillä kovaa kuntoa ja kestävyyttä vaativaa, niin purjehdus tietokoneen äärelläkin voi olla raskasta. Puman navigaattori Tom Addis hämmästeli kun Nyberg kertoi nukkuneensa yhteensä yhdeksän tuntia viimeisen kolmen kisapäivän aikana, kun hän oli pelannut itsensä kärkitaistoon mukaan osuudella Abu Dhabista Sanyaan.

- Addis totesi, että tosissanne olette, kun käytätte navigointiin vielä enemmän aikaa kun hän itse tekee veneessään, muistelee Nyberg.

Nyt Nyberg on vähän epävarma tulevasta ”kisakunnostaan” ja miten tosissaan hän leikkiin lähtee.

- Odotamme perheenlisäystä. Toisaalta ehkä saan nukkua muutenkin öisin vähemmän, joten pelaamiselle jäisi siten aikaa.

- Se on ainakin varmaa, että en pysty olemaan kokonaan poissa, eli lähtöviivalle saavun varmasti,

lupaa Nyberg.

Volvo Ocean Race -peliin osallistui viimeksi noin 200.000 pelaajaa, joista pelkästään Suomesta yli 2.000.

Reaaliaikaisia säätietoja

Verkkopelaajat kilpailevat pelissä virtuaalisilla Volvo Open 65 -veneillä maailman ympäri oikean purjehduskilpailun reittiä noudattaen. Aivan kuten oikeassa Volvo Ocean Racessa pelin pelaajat käyttävät hyväkseen reaaliaikaisia säätietoja valitessaan nopeimman mahdollisen reitin ja optimaaliset purjeyhdistelmät. Tavoitteena on purjehtia virtuaalisilla aluksilla maailman ympäri mahdollisimman nopeasti.

Volvo Ocean Race on arvostetuin maailman ympäri -purjehdus ja purjehduspelin järjestäjä Virtual Regatta kokoaa purjehduksen suurimman yhteisön, parhaimmillaan yli miljoona pelaajaa. Yhdessä he tuovat Volvo Ocean Race 2014-15 kilpailuun kaksi peliä. Toinen on perinteinen, Volvo Ocean Race -kilpailua noudattava virtuaalipurjehdus, kaiken kaikkiaan yhdeksällä osuudella ja yhteensä yhdeksän kuukautta kestävä 38.739 meripeninkulmaa pitkä kisa. Peli on pelattavissa kaikilla nettialustoilla tai Virtual Regatta -sovelluksien kautta (Android ja iOS).

Uutuutena tuodaan pelihalli-tyylinen 3D ”arcade style” -peli, jossa tarkoituksena on tutustua Volvo Ocean Race 65 -veneisiin ja purjehtia lyhyt, tekninen rata mahdollisimman nopeasti. Peli on pelattavissa pelikoneilla etappisatamissa, mutta myös netissä ja mobiilisovelluksien kautta (Android ja iOS).

- Tavoitteena on kerätä satoja tuhansia pelaajia ympäri maailman. Tuomme joitakin uusia innovaatioita peliin joiden toivomme ilahduttavan pelaajia. Ennätykset ovat luotu rikottaviksi, sanoo Philippe Guigne, Virtual Regattan toimitusjohtaja.

Pelaajat voivat pelissä luoda omia kaveriryhmiä ja kisata keskenään. Pelissä on myös mahdollista seurata maakohtaista tulosluetteloa ja Volvo Car Finland palkitsee erikseen parhaiten menestyneet suomalaislipun alle rekisteröityneet purjehtijat.

Volvo Ocean Racen ensimmäinen etappi Espanjan Alicantesta Etelä-Afrikan Kapkaupunkiin

käynnistyy lauantaina 11. lokakuuta.

Linkki pelisivustolle: www.volvooceanrace.com/game

30.9.2014

Lisätietoja Volvo Car Finland, tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com puh. 09-5044 5325

Mediatietoja Volvo Ocean Race -kilpailusta: www.press.volvooceanrace.com

Korkearesoluutiokuvia ja videoita voi ladata osoitteesta: www.images.volvooceanrace.com

- Tavoitteena on kerätä satoja tuhansia pelaajia ympäri maailman.
Philippe Guigne, Virtual Regattan toimitusjohtaja