Recharge-renkaat vakiona kaikkiin Volvon täyssähköautoihin

Volvo Cars haastaa perinteisen kesä- ja talvirengaskäytännön varustamalla täyssähköautonsa Pohjois- ja Keski-Euroopassa Recharge-renkailla, joita voi käyttää ympäri vuoden.

Tämä vakiorengassarja hallitsee turvallisesti monipuolisemmat sää- ja tieolosuhteet kuin perinteiset kesä- tai talvirenkaat. Volvo haluaa lisäksi tehdä asiakkaiden elämästä yksinkertaisempaa poistamalla renkaidenvaihtoon liittyvän vaivannäön. Ratkaisu vähentää myös CO2-päästöjä.

Recharge-renkaat ovat ensimmäiset ympärivuotiseen käyttöön tarkoitetut renkaat, joilla on A-luokan energiatehokkuus. Tämä innovaatio noudattaa Volvon linjausta tarjota koko ajan enemmän kestävää kehitystä tukevia tuotteita.

Recharge-renkailla varustetulla Volvo XC40 -täyssähköautolla ajaminen voi vähentää energiankulutusta jopa 8 prosenttia ja pidentää keskimääräistä toimintamatkaa talvirenkailla ajamiseen verrattuna*.

Kun yhä useammat asiakkaat käyttävät vain yhtä rengassarjaa ympäri vuoden, alumiinivannetuotantoa voidaan vähentää, mikä tuo lisää ilmastollisia etuja.

“Sähköautoissa renkaiden matala vierintävastus on tärkeämpi ominaisuus kuin perinteisissä autoissa, koska sillä on suurempi vaikutus kulutukseen ja toimintamatkaan. Tavallisesti tämä koskee kesärenkaita, mutta me otimme huomioon myös talvikuukaudet ja saavutimme huomattavia etuja sekä asiakkaille että ympäristölle”, sanoo Volvon kestävän kehityksen keskuksen johtaja Gisela Blomkvist.

Perinteiset kesä- ja talvirenkaat eivät ole suuressa osassa Eurooppaa aina turvallisin vaihtoehto, kun tarkastellaan todellisia sää- ja tieolosuhteita.

Volvon turvallisuusasiantuntijat ovat havainneet, että perinteisten kesä- tai talvirenkaiden käyttö on vähemmän turvallista, kun olosuhteet ovat kuivat tai märät ja lämpötila on nollan tienoilla. Näissä olosuhteissa Recharge-renkaat ovat turvallisin vaihtoehto.

Recharge-renkaat on kehitetty erityisesti Volvon Recharge-mallistoa varten, ja ne tarjoavat tasapainoista ja turvallista suorituskykyä ympäri vuoden. Ne ovat erityisen toimiva ratkaisu, kun sää- ja tieolosuhteet vaihtelevat jatkuvasti.

“Täydellisessä maailmassa heräät aamulla, katsot ulos ikkunasta, kuuntelet säätiedotteen ja asennat autoosi olosuhteisiin sopivat renkaat. Tämä ei tietenkään ole käytännöllistä eikä mahdollista, joten Recharge-renkaat tarjoavat tasapainoisimman vaihtoehdon, joka pitää asiakkaat turvassa ympäri vuoden", sanoo Volvon turvallisuuskeskuksen asiantuntija Jan Ivarsson.

Recharge-renkaat eivät kuitenkaan välttämättä ole paras vaihtoehto kaikille. Perinteiset kitka- tai nastarenkaat ovat turvallisin ratkaisu asiakkaille, jotka asuvat tai käyvät alueilla, joilla talviolosuhteet ovat ankarat ja lumella tai jäällä ajaminen on yleistä. Tällaisia renkaita on edelleen saatavilla lisävarusteena.

Huomautuksia toimittajille:

• *XC40 Recharge -täyssähköautossa sähkökäytöstä aiheutuvia CO2-päästöjä voidaan vähentää tasosta 92 g/km tasoon 84 g/km (EU-28), kun ajetaan Recharge-renkailla kitkarenkaiden sijaan, joilla on C-luokan energiatehokkuus.
  • Recharge-renkaat tulevat vakiovarusteeksi kaikkiin Volvon täyssähköautoihin seuraavilla markkinoilla: Alankomaat, Belgia, Islanti, Itävalta, Latvia, Liettua, Moldova, Norja, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Ukraina, Unkari ja Viro.
  • Tällä hetkellä XC40 Recharge -täyssähköautossa ovat vakiona kesärenkaat yllä mainituilla markkinoilla.

9.3.2021

Volvo Car Finland

Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2020

Tilivuonna 2020 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 834,5 miljoonaa euroa (1 403,9 miljoonaa euroa vuonna 2019). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 25,8 miljardia euroa (26,9 miljardia euroa). Vuoden 2020 kansainvälinen myynti käsitti 661 713 (705 452) autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin laskua vuoteen 2019 verrattuna.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä. Yhtiön myynti oli vuonna 2020 yhteensä 661 713 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuoden 2020 joulukuussa keskimäärin 40 000 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja yhtiö onnistuu luomaan viisi miljoonaa suoraa asiakassuhdetta. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Pikafaktat

Tweettaa
Recharge-renkaat tulevat vakiovarusteeksi kaikkiin Volvon täyssähköautoihin myös Suomessa.
Tweettaa

Sähköautoissa renkaiden matala vierintävastus on tärkeämpi ominaisuus kuin perinteisissä autoissa, koska sillä on suurempi vaikutus kulutukseen ja toimintamatkaan. Tavallisesti tämä koskee kesärenkaita, mutta me otimme huomioon myös talvikuukaudet ja saavutimme huomattavia etuja sekä asiakkaille että ympäristölle.
Volvon kestävän kehityksen keskuksen johtaja Gisela Blomkvist
Täydellisessä maailmassa heräät aamulla, katsot ulos ikkunasta, kuuntelet säätiedotteen ja asennat autoosi olosuhteisiin sopivat renkaat. Tämä ei tietenkään ole käytännöllistä eikä mahdollista, joten Recharge-renkaat tarjoavat tasapainoisimman vaihtoehdon, joka pitää asiakkaat turvassa ympäri vuoden.
Volvon turvallisuuskeskuksen asiantuntija Jan Ivarsson