Renault esittelee uuden Laguna-mallin

Renault esittelee vuoden 2007 Frankfurtin autonäyttelyssä uuden Renault Laguna-mallin. Keskeisessä roolissa ovat myös ympäristöä, turvallisuutta ja laatua koskevia erikoisstrategiat.

Uusi Laguna: ajonautintoa ja mielenrauhaa

Korkeat laatuvaatimukset
Renault Laguna -mallia markkinoitiin ensimmäisen kerran vuoden 1994 tammikuussa, minkä jälkeen ensimmäisen ja toisen sukupolven Lagunoita on myyty yhteensä yli 2,3 miljoonaa kappaletta. Uutta Lagunaa valmistetaan Sandouvillen tehtaalla Ranskassa ennennäkemättömien laatuvaatimusten alaisena. Erittäin vankaksi ja luotettavaksi ajoneuvoksi suunniteltu uusi Laguna on tärkeä osa Renaultin mallistoa. Sen tavoitteena on sijoittua laadullisesti segmenttinsä kolmen parhaan auton joukkoon.

Ajonautintoa…..
Uusi Laguna tarjoaa aitoa ajonautintoa. Auton dynaamiset sulavat linjat muodostavat kokonaisuuden, joka ottaa oman paikkansa segmenttinsä kärkijoukossa. Sport Tourer -version profiili on vieläkin ainutlaatuisempi. Lagunan erinomainen ajettavuus varmistaa luokkansa parhaisiin kuuluvat dynaamiset ominaisuudet. Auton runko on erittäin viimeistelty ja ohjaus tarkka. Vaikka uusi Laguna on edeltäjäänsä suurikokoisempi ja tilavampi auto, sen huolella laadittu kori on keskimäärin 15 kiloa aikaisempaa kevyempi. Lagunan suorituskykyiset ja taloudelliset moottorit on yhdistetty kuusivaihteiseen käsivalintaiseen tai automaattivaihteistoon.

….ja mielenrauhaa
Uusi Laguna varmistaa kaikkien autossa matkaavien mielenrauhan. Malli hyötyy Renaultin laajasta asiantuntemuksesta turvallisuuden saralla. Renaultilla on käytössään huippuluokan tekniikkaa ja monipuolista tietoa tosielämän onnettomuuksien tutkimuksista. Lagunan sivutörmäyssuoja on nyt entistä perusteellisempi: autoon on lisätty uuden sukupolven rintakehä-lantiosivuturvatyynyt. Edistyksellinen ilmastointi puolestaan varmistaa, että matkustamon lämpötila on aina kohdallaan.

Uuden Lagunan äänitasoon on kiinnitetty erityistä huomiota. Äänieristys on segmenttinsä ehdotonta eliittiä. Taloudellinen ja ympäristöystävällinen uusi Laguna 1.5 dCi (110 hv) on ansainnut Renaultin eco²-kunniamerkin. Ajoneuvo kuluttaa polttonestettä vain 5,1 litraa / 100 km (yhdistetty), ja sen hiilidioksidipäästöt jäävät tasolle 136 g/km. Uusi Laguna ottaa ympäristön huomioon elinkaarensa kaikissa vaiheissa suunnittelupöydältä kierrätyskeskukseen.

Uuden Lagunan odotetaan nousevan perhesedanien uudeksi merkkipaaluksi myös asiakasystävällisten käyttökustannusten ja laadukkaiden huoltopalvelujen myötä. Malli tulee myyntiin 12. lokakuuta 2007, Suomessa vuoden 2008 alussa.

Renault jatkaa ympäristöystävällisten ja hankintahinnoiltaan asiakasystävällisten ajoneuvojen valmistamista
Renault on osana Renault Commitment 2009 -toimintasuunnitelmaa laatinut myös kunnianhimoisen, kasvihuonekaasujen vähentämiseen tähtäävän suunnitelman. Hanke koostuu kolmesta päätavoitteesta: Renault haluaa olla hiilidioksidipäästöillä mitattuna yksi maailman kolmesta ympäristöystävällisimmästä autonvalmistajasta, kehittää biopolttoaineita käyttävien ajoneuvojen mallistoa ja luoda monipuolista vaihtoehtotekniikoiden valikoimaa.

Renault aloitti suunnitelman toteuttamisen vuoden 2007 alkupuolella, kun yhtiö lanseerasi markkinoille malleja, jotka voivat käyttää polttoaineenaan etanoli E85:ttä ja biodiesel B30:tä. Lisäksi esiteltiin kehittynyt sadan hevosvoiman TCE (Turbo Control Efficiency) -bensiinimoottori. Vuoden 2007 keväällä julkistettiin Renault eco² -merkki, jota käytetään osoituksena autojen edistyksellisistä ekologisista ja ekonomisista ominaisuuksista.
Renault painottaa kehitystyössään tekniikoita, jotka ovat ympäristöystävällisiä ja tavallisen kuluttajan ulottuvilla. Mitä enemmän tällaisiin tekniikoihin pohjautuvia autoja on saatavilla, sitä edullisemmiksi kyseiset autot tulevat ja sitä suurempi hyöty tästä on ympäristölle.

Renault: uusia turvallisuusratkaisuja

Renault on yli 50 vuoden ajan luonut autoturvallisuudelle uusia standardeja. Yhtiö suunnittelee tosielämän onnettomuuksista tehtyjen analyysien perusteella tuotteita, jotka ovat sopivia mitä moninaisimmille kohdemarkkina-alueille eri puolilla maailmaa. Lisäksi yhtiö kuuntelee tarkkaan asiakaspalautetta, jotta se voi olla varma, että kuljettajat ja matkustajat tuntevat olonsa Renault-autoissa turvalliseksi.

Renault on sitoutunut valitsemaan autoihinsa parhaita mahdollisia aktiivisia ja passiivisia turvallisuusratkaisuja. Edistyksellisistä turvallisuustekniikoista esitellään Frankfurtin autonäyttelyssä joitakin käytännön esimerkkejä.

Sitoutuminen laatuun
Renaultin tavoite tuotteiden yleisen laadun suhteen on selvä. Uuden Lagunan ja sitä seuraavien Renault-autojen tulee sijoittua omissa segmenteissään kolmen kärkimallin joukkoon sekä tuotteen yleislaadun että huoltopalvelujen laadukkuuden saralla.

10.9.2007
Lisätietoa ja kuvia: