Renault tavara-autot tulevat Tavoitteena 10 prosentin markkinaosuus

Renault tavara-autot tulevat Tavoitteena 10 prosentin markkinaosuus Volvo Auto palaa tavara-automarkkinoille kaikki tarpeet kattavalla valikoimalla. Tarjolla on Euroopan ostetuimman tavara-automerkin eli Renaultin koko mallisto. Nyt kaikki on valmista huhtikuun alussa tapahtuvaan täysin uusien Traficin ja Masterin sekä uudistuneen Kangoo Expressin esittelyyn. Hieman historiaa Renault siirtyi Suomessa Volvo Auto - organisaatiolle vuonna 1989, jolloin myös tavara-autot olivat myyntiohjelmassa. Automarkkinoiden romahdettua luovuttiin tavara-autojen myynnistä vuonna 1993. Viime vuosikymmenen aikana Renault on noussut Volvo Auton voimin Suomessa marginaalimerkistä yhdeksi ostetuimmista henkilöautoista, markkinaosuuden kasvettua alle prosentista noin kuuteen. Samalla Renaultin autokanta on nelinkertaistunut noin 80 000 autoon. Myös merkin mielikuva on noussut arvostetuimpien automerkkien joukkoon. Koko rintamalla Tavara-autojen tuonnin aloittaminen päätettiin yhdessä jälleenmyyjien kanssa organisaation yhteistyömallin mukaisesti vuosi sitten. Kulunut vuosi on käytetty huolelliseen valmistautumiseen, Suomeen parhaiten sopivan malliston suunnitteluun sekä myynnin ja teknisen palvelun valmentamiseen. Volvo Auton edustamilla henkilöautoilla (Renault, Volvo ja Land Rover) on noin 15 prosentin markkinaosuus Suomessa, ja niillä katetaan periaatteessa kaikki henkilöiden kuljetustarpeet. Moni jälleenmyyjä edustaa myös Volvo-kuorma-autoja, mutta niiden ja Renault Kangoo Expressin välillä on ollut aukko, joka nyt paikataan. Kolme mallisarjaa kattaa kuormatilavuudet noin 2-14 m3, joten tilaa löytyy kaikkiin kuljetuksiin. Renault tavara-autoille tarjotaan vastaavat palvelutuotteet kuin henkilöautoillekin. Autoon saa rahoituksen, leasingin, vakuutuksen, tiepalvelun ja huoltosopimuksen; joko kokonaispaketin tai osan sen sisällöstä. Renaultin tavara-autojen takuu on kolme vuotta tai 100 000 kilometriä. Nöyrinä liikkeelle "Olemme valmistautuneet Renault Traficin ja Masterin esittelyyn yhdessä jälleenmyyjiemme kanssa huolellisesti. Mutta lähdemme silti meille uusille markkinoille. Vahvuutenamme ovat osaava jälleenmyyjäverkosto, kattava palvelutarjonta sekä Euroopan ostetuin tavara-automallisto: käytännöllinen Kangoo Express, volyymimalli Trafic tai juuri esitelty täysin uudistunut Master", kertoo Suomen Renault-toiminnoista vastaava johtaja Timo Lehtonen. Hän jatkaa: "Koska aloitamme ensimmäisen vuosineljänneksen jo mentyä, tavoitteemme on myydä tänä vuonna 600 Renault tavara-autoa, joka vastaa noin 4,5 % kokonaismarkkinoista. Ensi vuonna pyrimme jo paljon suurempaan myyntiin ja lopullinen päämäärä on noin kymmenen prosentin osuus markkinoista." Timo Lehtonen uskoo vahvasti siihen, että Volvo Auto ja sen jälleenmyyjät ovat pystyneet rakentamaan niin hyvän kokonaispaketin, että tavara-autoa harkitsevan on helppo ottaa Renault valintavaihtoehdoksi. Timo Lehtonen tiivistää: "Päätös on asiakkaan, mutta tutustuttuaan mallistoomme ja palveluumme uskon, että moni tekee meille myönteisen valinnan." 23.3.2004 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=36634 Internet: www.media.renault.com www.renault.com www.renault.fi www.renault.f1.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00780/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00780/bild.html Kuvia