Suositun katumaasturin uusin versio Volvo XC90 Sport lisää ajonautintoa

Asiakkaiden pyynnöstä jo ennestään suosittu Volvo XC90-mallisto laajenee uudella Sport-mallilla. Dynaaminen alusta, ainutlaatuinen ulkonäkö ja erikoisvarusteet tuovat lisää sekä ajonautintoa että karismaa uuteen Volvo XC90 Sport-autoon.

- Asiakkaat ovat kyselleet sporttisemman XC90-auton perään, sanoo Karin Falk, erikoisautojen johtaja Volvo Personvagnar-yhtiössä. - Kyselyt tulevat asiakkailta, jotka arvostavat maasturin monipuolisuutta ja mukavuutta, mutta samalla toivovat lisää ajonautintoa. Heille olemme kehittäneet Volvo XC90 Sport, dynaamisella sportalustalla, jäykemmillä kallistuksenvakaajilla, jäykemmillä iskunvaimentimilla, sporttisella nopeuksiin mukautuvalla ohjauksella ja isoilla19-tuumaisilla renkailla. Falk lupaa hienoja kokemuksia Volvo XC90-ratin takana. - Ajo-ominaisuudet ovat luokkaa jota moni uskoi että on mahdotonta saavuttaa Volvo-katumaasturissa. Ja kuitenkaan emme ole tehneet kompromissia ajomukavuuden suhteen. Olemme löytäneet hyvän balanssin ajovakauden ja kykyyn reagoida tienpinnan epätasaisuuksiin. Sporttinen muotoilu Volvo XC90 Sport tuodaan markkinoille Punaisessa-värissä, joka on ainutlaatuinen tälle XC90-mallille. Kromatut pakoputkenpäät ja isot 19-tuumaiset alumiinivanteet lisäävät ilmettä. Myös auton sisustus on sporttinen, ratista ja vaihteistosta lähtien. Istuimet ovat sivulta tuetut sport-istuimet, jossa kuljettaja istuu tukevasti myös vähän vauhdikkaammissa käännöksissä. Volvo XC90 Sport on saatavissa kolmella moottorivaihtoehdolla. Kompakti V8 (315 hv, 440 Nm) ja hiukkassuodattimella varustettu uusittu viisisylinterinen D5-turbodiesel (185 hv, 400 Nm) sekä Volvon kehittämä 3,2 litran kuusisylinterinen rivimoottori, joka esiteltiin ensimmäisen kerran uuden Volvo S80 -mallin yhteydessä. 3,2-litrainen voimanlähde on valmistettu pääasiassa alumiinista, ja sen suurin teho on 238 hevosvoimaa ja vääntömomentti 320 Nm. XC90 on maailmalla viime vuonna eniten myyty Volvo. Suosion kasvua odotetaan, myös Suomessa, jossa vuonna 2002 lanseerattua autoa on myyty 1100 kappaletta. Uusi Volvo XC90 Sport ensiesitellään British International Motor Show-messuilla tiistaina 18 heinäkuuta. Suomeen Volvo XC90 Sport saapuu loppuvuodesta. Hinta on vielä vahvistamatta. Volvo XC90 maksaa 69 000 euroa (D5), 69 200 euroa (3.2) ja 91 800 euroa (V8). Tämän lehdistömateriaalin kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Ajoneuvojen tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta. Lisätietoja: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi